۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۹۹۰
با هدف بررسی بودجه بخش دفاعی کشور انجام شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بررسی بودجه ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «ابوالفضل عمویی» درباره نشست روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: کمیسیون عملکرد بودجه ای دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۳۹۹ و  همچنین چشم انداز بودجه این دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰  را در دستور کار دارد.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی افزود: در جلسه پیش از ظهر امروز، معاونان سازمان انرژی اتمی، «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی  وزارت کشور، سردار «حسنی آهنگر» رییس دانشگاه امام حسین(ع) و سردار «محمدرضا اسحاقی» معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.

به گفته عمویی بودجه هفت نهاد مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسط نمایندگان در حال بررسی است و این جلسات فردا(سه شنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: پیش از این سردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار«غلامرضا سلیمانی» فرمانده نیروی مقاومت بسیج در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شده بودند و موارد مختلف بودجه‌ای این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اولویت کمیسیون این است که با توجه به منابع محدود کشور چگونگی تحقق ماموریت‌های نهاده‌ها و سازمان‌ها و چگونگی تخصیص بودجه و چشم انداز و پیشنهادهایی که برای بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، بررسی شود.

عمویی با تاکید بر اینکه رویکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است، ‌گفت: دراین جلسات نمایندگان پیشنهادهای مختلفی را مطرح کرده و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیسیون تلفیق  این پیشنهادات را پیگیری می‌کنند.

وی درباره جلسه فردا سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در جلسه فردا میزبان نمایندگانی از ارتش جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات خواهیم بود و مباحث مربوط به عملکرد و نگاه بودجه‌ای این دستگاه‌ها و چشم انداز آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی که برای اصلاح لایحه وجود دارد برای طرح در کمیسیون مطرح خواهد شد و پس از تبادل نظر به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر