۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۱۹۸۹
معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از به‌روزرسانی تجهیزات مدیریت بحران در شهر تهران خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، اسماعیل سلیمی با بیان اینکه بیش از 300 هزار قلم از انواع تجهیزات در پایگاه‌های ویژه و پشتیبانی چندمنظوره مدیریت بحران تهران قرار دارد، گفت: لازم بود تا امکان نگهداری و تعمیر این تجهیزات نیز فراهم شود تا خدای نکرده در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی در استفاده و بهره‌برداری از این اقلام دچار مشکل نشویم، از این رو سامانه‌ای را برای نگهداری و تعمیر ایجاد کردیم که نام اختصاری آن سامانه «نت» است. 

وی درباره کارکرد این سامانه گفت:  این سامانه شامل یک طرح جامع است که بر اساس فرم‌های پیش‌بینی‌شده، اقلام موجود را دسته‌بندی کرده و وضعیت آن‌ها را از نظر کارکرد و میزان استهلاک مشخص می‌کند. در نتیجه اقلامی که نیاز به تعمیر دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع شده و آخرین وضعیت آنها در سامانه به روز رسانی می‌شود. اقلام از رده خارج‌ نیز با اقلام جدید جایگزین شده و وضعیت آنان به این سامانه اضافه خواهد شد.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه کارکرد دیگر سامانه نت ارزیابی اولویت‌ها و نیازهای هرمنطقه برحسب مخاطرات آن محدوده است، گفت: به عنوان مثال اگر منطقه‌ای درمعرض خطر سیلاب باشد، این سامانه ابزارهای مورد نیاز برای مقابله با این پدیده را اعلام و بر حسب اولویت اعلام می‌کند. 

سلیمی با بیان اینکه با استفاده از سامانه نت در هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهد شد، اظهارکرد: علاوه بر اینکه با استفاده از این سامانه امکان رسیدگی به موقع و تعمیر سریع تجهیزات وجود دارد و از خسارات بزرگ جلوگیری می‌کند، حضور پیمانکار واحد نیز در کاهش هزینه ها موثر است.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: این سامانه به دلیل این‌که بر اساس مطالعات بحران و سوانح محلی در 10 سال گذشته طراحی و اجراشده است، برای هر محله و منطقه تجهیزات و اقلام اختصاصی را در چک‌لیست خود پیش‌بینی کرده است. این امر به تمرکز تجهیزات در مناطق با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها کمک کرده و با جابجایی تجهیزات تخریب یا استهلاک آن‌ها را کاهش می‌دهد.

وی بابیان این‌که کارکرد مهم و ویژه این اقلام برای هنگام وقوع بحران است، تاکید کرد: ازاین‌رو اطمینان از سالم بودن تجهیزات موجود در پایگاه‌ها امری ضروری است. در این صورت هم نیروهای سازمان مدیریت بحران در مناطق و هم نیروهای داوطلب مردمی بانام اختصاری «دوام» و نیز نیروهای هلال‌احمر امکان استفاده سریع و مطمئن از این تجهیزات را به هنگام وقوع بحران برای کمک‌رسانی در سطح محلات رادارند.

به گفته سلیمی تامین تجهیزات موردنیاز برای تیم‌های جست‌وجو و نجات بین‌المللی (اینساراگ) که چندی پیش در تهران تشکیل شد، به وسیله سامانه نت اولویت بندی و انجام خواهد شد. 

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از اولویت‌های شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است، گفت: در تلاش هستیم تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این زمینه استفاده کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر