۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۶۱۹۶۳
از سوی هسته پژوهشی پدافند رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند
پنجمین کرسی آزاد اندیشی پدافند رسانه‌ای و بیست و پنجمین نشست تخصصی اقتصاد و رسانه برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، پنجمین کرسی آزاد اندیشی پدافند رسانه ای و بیست و پنجمین نشست تخصصی اقتصاد و رسانه روز دوشنبه، 1 دی، 1399 لغایت سه شنبه، 2 دی، 1399 توسط هسته پژوهشی پدافند رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند, دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و تحت حمایت سیویلیکا به صورت آنلاین برگزار می شود.
 
مهدی ملک‌ محمدی درباره برگزاری کرسی آزاداندیشی پدافند رسانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: دبیرخانه پدافند رسانه‌ای با کسب مجوز و پشتیبانی معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دماوند از سال ۱۳۹۵ با هدف تولید دانش بومی و پشتیبانی علمی از مدیریت رسانه‌های کشور به ویژه در مقابله با جنگ‌های رسانه‌ای، غلبه بر تحریم‌ها و صیانت از داشته‌های ملی، ضمن استعانت از الطاف الهی و با تکیه به ظرفیت اعضای هیئت علمی، دانشجویان نخبه و پژوهشگران متعهد؛ راهبرد هدفمند کردن پژوهش‌های علوم انسانی و کمک به حل چالش‌های جامعه را از طریق تصمیم‌سازی علمی برای مدیریت اجرایی کشور دنبال کرده است.

وی افزود: این دبیرخانه تاکنون بیش از ۲۴ نشست تخصصی با عنوان عمومی «اقتصاد و رسانه» (حول موضوعات چالشی جامعه به‌ویژه شعارهای سال، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد شهری) و ۴ کرسی آزاداندیشی، ویژۀ پدافند رسانه‌ای برگزار کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: دبیرخانه پدافند رسانه‌ای که از برکات شورای فرهنگی دانشگاه است تاکنون توانسته با هماهنگی گروه‌های آموزشی، بالغ بر ۲۳۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد، ۳ عنوان کتاب مجموعه مقالات، صدها سخنرانی علمی و دانشجویی و چندین عنوان مصاحبه و یادداشت پژوهشی را ارائه کرده و بیش از ۲۰ عنوان رساله دکتری را در مسیر اجرا، دنبال می‌کند.

ملک‌محمدی پیرامون موضوعات مطروحه در کرسی‌های آزاداندیشی عنوان کرد: اکنون نیز در ادامه کرسی‌های آزاداندیشی پدافند رسانه‌ای و پس از بررسی موضوعات «الزامات پیاده‌‌سازی نظام جامع پدافند رسانه‌ای»، «جنگ‌های رسانه‌ای» و «تغییر رفتار مخاطبان»، بازدارندگی و حکمرانی رسانه‌ای: کنترل و فرماندهی را در دستورکار قرار داده و سعی دارد ابعاد گوناگون این مفاهیم را در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بررسی و تحلیل کند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کرسی، رعایت توصیه‌های مقام معظم رهبری و صیانت از داشته‌های اجتماعی و فرهنگی کشور است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «نباید مردم در فضای مجازی بی‌پناه باشند»، بر دانشگاهیان فرض است که با دانش‌های روز از ملت شریف و قلمروی فرهنگی و اجتماعی کشور صیانت کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تصریح کرد: لذا در پنجمین دوره کرسی‌ آزاداندیشی که این دبیرخانه برگزار می کند، موضوع حکمروایی در فضای مجازی و حاکمیت در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و کار ویژه‌های رسانه‌ها خصوصاً ایجاد بازدارندگی فعال در فضای رسانه‌ای (همانند آنچه در حوزۀ نظامی اتفاق افتاده و مایۀ مباهات و آرامش خاطر جامعه شده است)، به عنوان موضوع محوری نشست در دستورکار پژوهشگران قرار گرفته است.

ملک‌محمدی تشریح کرد: منظور از بازدارندگی رسانه‌ای، حفظ پایداری نظام اطلاع‌رسانی جامعه، توسعۀ تاب‌آوری مخاطبان، ایجاد رقابت برای پیاده‌سازی رفتار جهادی در مدیران فرهنگی و اجتماعی کشور و پشیمان‌سازی دشمنان در تهاجم رسانه‌ای به مخاطبان ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش حکمروایی مطلوب، هدف غاییِ حاکمیت رسانه‌ای در عصر فضای مجازی به عنوان چشم‌انداز پژوهشی مقالات علمی این نشست در نظر گرفته شده و مجموعاً ۷ محور کلانِ کنترل رسانه‌ای و افکارعمومی، شناخت رسانه‌های مهاجم، قدرت رسانه‌ای، مراکز فرماندهی رسانه‌های اجتماعی، اعتمادسازی در رسانه‌های داخلی، رادار رسانه‌ای و واکسینایون رسانه‌ای برای ارائه انتخاب شده است.

شایان ذکر است با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

پنجمین کرسی آزاد اندیشی پدافند رسانه‌ای برگزار می‌شود
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر