۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۱۷۰۵
محققان در یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی نرم افزارهای مدیریت شبکه های برق را بومی سازی کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، بومی سازی نرم افزارهای مدیریت شبکه های برق یکی از دستاوردهایی است که این روزها با فشار تحریم ها توانسته است اتفاقات خوبی در کشور رقم بزند. تقریبا از سال ۹۷ بود که یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی فعالیت های خود را برای تولید و توزیع نرم افزارهای مدیریت برق شروع کرد و چندی نگذشت که با نرم افزار تحلیل داده های مراکز pmu کشور توانست نام خود را در میان شرکت های دانش بنیان به ثبت برساند.

به گفته دکتر محمدتقی عاملی مدیرعامل شرکت، ما در حوزه بومی سازی نرم افزارهای مدیریت شبکه های برق فعالیت می کنیم و این روزها در حال به اجرا رساندن سیستم نرم افزاری خود در وزارت نیرو و مدیریت شبکه برق کشور است؛ این شرکت محصولات دیگری هم در دستور توسعه و طراحی دارد که هنوز به مرحله نهایی و اجرا نرسیده اند و احتمالا به زودی شاهد آن ها خواهیم بود.

عاملی ادامه داد: بومی سازی تمامی نرم افزارهای مدیریت شبکه های برق به علاوه پشتیبانی بلند مدت از آن ها، برنامه ای است که این شرکت در چشم انداز چندین ساله خود تعریف کرده است و در تلاش برای رسیدن به آن است.

به گفته عاملی تخصصی بودن محصول و نیاز آن به دانش های خاص از دلایلی است که این شرکت توانسته انحصار تولید نرم افزارهای مدیریت شبکه های برق را به دست بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ نفر در این شرکت فعالیت می کنند و در بخش های مختلف به تولید و توسعه محصولات کمک می کنند.

به گفته عاملی این شرکت دانش بنیان مدتی است که در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر شده است و از ظرفیت های این دانشگاه و دانشجویان و اساتید متخصص این دانشگاه استفاده کند و در مجاورت با سایر شرکت های دانش بنیان، از تجربیات آن ها بهره ببرد.

وی عنوان کرد: با همه این موفقیت ها و پیشرفت ها این شرکت امروز مشکلاتی دارد که نیازمند مساعدت هایی از سوی دستگاه های مرتبط است و آن قرار دادن تسهیلات مالی و برگزاری ورکشاپ های بازاریابی و ارتباط با مشتری که مسئولان این شرکت شدیدا نیاز به آن ها را حس می کنند.

مدیرعامل شرکت در توصیه به جوانانی که تصمیم به اجرایی کردن ایده های خود دارند، از آن ها می خواهد که با برنامه ریزی به دنبال اجرایی کردن ایده های خود بروند و از مشکلات نترسند؛ محصول را ایجاد کنند و با معرفی خود به پارک های علم و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مراکز رشد از ظرفیت های آنان استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر