۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۷۷
بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد: حتی المقدور از خرید طلا و جواهر در فضای مجازی خودداری کرده و به صورت فیزیکی به خرید این اقلام گران قیمت اقدام نمایند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، سید محمود فضل آذر شربیانی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی و پیج های فروش طلا و جواهر بشدت افزایش یافته است، اظهارداشت: توصیه ما به خریداران این است که تا می توانند از معاملات آنلاین طلا اجتناب نموده و اگر مجبور به خرید در این فضا شدند حتما در شناسایی و اصالت فروشنده اهتمام لازم داشته باشند.


وی افزود: یکی از فاکتورهای شناسایی فروشنده طلا و اصالت آن در فضای مجازی ثبت مشخصات صنفی آن در صفحه اصلی سایت و یا پیج فروشنده است، دارا بودن جواز کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر آن شهر که زیرمجموعه وزرات صمت می باشد، همچنین مشخص بودن نشانی و درج تلفن واحد صنفی از دیگر موارد لازم برای فروشنده مصنوعات طلا در فضای مجازی می باشد.

مسئول پیگیری و هماهنگی فضای مجازی اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: ما اکیداً توصیه کرده ایم که حتی المقدور مردم به صورت حضوری مصنوعات طلا و جواهر را خریداری کنند و از خریدهای مجازی که اطمینانی نسبت به آن ندارند اجتناب کرده و تنها در موقع اضطرار اقدام به خرید در فضای مجازی کنند.

شربیانی تصریح کرد: به کرار مشاهده شده که در فضای مجازی و صفحات نامعتبر آن با استفاده از غفلت و سهل انگاری مشتریان اقدام به کلاهبرداری نموده اند و در این میان اتحادیه طلا و جواهر امکان رسیدگی به این پرونده ها را نخواهد داشت.

وی داشتن فاکتور رسمی با مهر و مشخصات فروشنده و نشانی وی را از نکات مهم معاملات در این فضا عنوان کرد و افزود: خریداران می توانند جهت احراز هویت فروشندگان طلا و جواهر در فضای مجازی برای دارا بودن جواز کسب از اتحادیه طلا و جواهر استعلام نمایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر