۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۱۶۲
گراميداشت هفته پدافند غيرعامل
این دو سمینار با عنوانهای سمينارعلمي -آموزشي عوامل بيولوژيك بيماريها در پدافند زيستي و سمينار علمي آموزشي امنيت شبكه هاي مجازي و با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، استانداری ، سازمان جهاد کشاورزی ، معاونت فن آوری و اطلاعات استانداری و دفتر پدافند غیر عامل استانداري به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد .

حسين باميري مديركل ودبير شوراي پدافند غيرعامل استان درخصوص برگزاري اين سمينار ها گفت:

این دو سمینار با عنوانهای سمينارعلمي -آموزشي عوامل بيولوژيك بيماريها در پدافند زيستي مقارن با سومين روز ازهفته گراميداشت پدافند غيرعامل و سمينار علمي آموزشي امنيت شبكه هاي مجازي در چهارمين روز از هفته گراميداشت پدافند غيرعامل و با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، استانداری ، سازمان جهاد کشاورزی ، معاونت فن آوری و اطلاعات استانداری و دفتر پدافند غیر عامل استانداري به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد .

ايشان به تاريخچه ونحوه بكارگيري عوامل زيستي كه به قرن ششم قبل از ميلاد وتوسط آشوريان به ثبت رسيد وهمچنين انواع واقسام تهديد زيستي ازجمله جنگ فرانسويان با سرخپوستان واستفاده از پتوهاي آلوده به آبله كه موجب تلفات بسياري گرديد اشاره نمود.

وي در ادامه به تاريخچه قرن بيست وتوليد سلاح زيستي در بعضي از ارتش هاي جهان از جمله آلمان،ژاپن،شوروي سابق،آمريكا و... اشاره داشتند.

بامیری در پايان به تبيين واهداف تهديدات زيستي در دو وضعيت جنگ و صلح اشاره وخواهان هوشياري مسئولان وكارشناسان شركت كننده در همايش وهمچنين كارگروههاي تخصصي يازده گانه به خصوص كارگروه بهداشت،سلامت وبيولوژيك براي مقابله با تهديدات زيستي در استان شدند.

در این دو سمینار که حدود 700 نفر از مدیران و کارشناسان کلیه دستگاههای اجرائی استان در آن شرکت نمودند ، مباحث زیستی با حضور معاون محترم سياسي امنيتي اجتماعي استاندارواساتيد مجرب و مباحث سایبری توسط استاد صفرنژاد دعوت شده از دانشگاه علوم و فنون فارابي پدافند غیرعامل به صورت تخصصی آموزش داده شد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر