۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۱۳۹۳
رئیس مجتمع دانشگاهی پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر:
رئیس مجتمع دانشگاهی پدافند غیرعامل مالک اشتر گفت: در حوزه تولید دانش علمی پدافند غیرعامل در حال نزدیک شدن به لبه‌های دانش هستیم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمد علی نکویی، رئیس مجتمع دانشگاهی پدافند غیرعامل مالک اشتر در نشست تخصصی دانش‌آموختگان پدافند غیرعامل در دانشگاه صنعتی مالک اشتر که با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد با بیان اینکه با نگاهی به کلید واژه پدافند غیرعامل و مفاهیم علمی ناظر بر آن، نقش دانشگاه‌ها بیش از پیش در حوزه ارتقای تاب آوری مشخص می شود، اظهار داشت: واقعیت این است که دانشگاه ها در پیدایش مفاهیم و ادبیات علمی پدافند غیرعامل نقشی بسیار حیاتی ایفا کرده و خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر تا چند سال پیش بین ادبیات علمی مفاهیم ناظر بر پدافند غیرعامل در دنیا با آنچه در کشور ما مطرح می شد فاصله وجود داشت اما اکنون به جرات می توانیم بگوییم که  این فاصله کم شده و در واقع در حوزه تولید دانش علمی پدافند غیرعامل در حال نزدیک شدن به لبه‌های دانش هسیتم.

رئیس مجتمع دانشگاهی پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر افزود:  این موفقیت در حوزه تولید دانش علمی پدافند غیرعامل و  نزدیک شدن به لبه‌های دانش حاصل حمایت سازمان پدافند غیرعامل کشور از دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‎هایی مثل مالک اشتر است.

نکویی با با بیان اینکه چالش جدی ما در بحث علمی پدافند غیرعامل در درجه نخست، توسعه عملکرد دانش آموختگان است، تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرائی ما باید از توان علمی و جوانان انقلابی استفاده کنیم. همچین باید حضور دانش آموختگان ما در مجموعه هایی که به دنبال کسب گرید پدافند غیرعامل هستند توسعه باید.

رئیس مجتمع دانشگاهی پدافند غیرعامل مالک اشتر همچنین تصریح کرد: آنچه باید به آن توجه داشته باشیم انطباق پذیری مباحث پدافند غیرعامل با سرعت رشد فناوری است است. باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا سرعت ادبیات و علم پدافند غیرعامل در کشور ما با سرعت فناوری برابر است؟ بنابراین باید اقداماتی در جهت کاهش فاصله و همگام حرکت کردن با فناوری روز جهان انجام دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر