۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۳۸۹
در نشست خبری معاون وزارت ورزش و جوانان با موضوع پدافند غیرعامل مطرح شد؛
رئیس ستاد پدافند غیرعامل در وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری به تشریح اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص پدافند غیرعامل پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ نشست خبری ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس ستاد پدافند غیرعامل در این وزارتخانه با اصحاب رسانه با موضوع پدافند غیرعامل صبح امروز در تالار جلسات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

فرامرزیان با اشاره به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل از ابتدای شیوع ویروس کرونا در وزارت ورزش و جوانان گفت: جلسات متعددی با حضور بخش های گوناگون از جمله فرهنگی، فناوری اطلاعات، روابط عمومی، پشتیبانی و ... به منظور انجام بهتر ماموریت محوله برگزار و بحث های گوناگونی در کارگروه های تخصصی انجام شد.

رئیس ستاد پدافند غیرعامل در وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر توجه به مقوله پدافند غیرعامل در تمامی سطوح، ضرورت رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در ساخت و ساز اماکن ورزشی را عنوان و اضافه کرد: سند راهبردی و جامع پدافند غیرعامل در وزارت ورزش و جوانان در حال تدوین است تا عملیات بازدارندگی از آسیب های مختلف صورت پذیرد.

وی ابلاغ الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل به مجموعه های تابعه و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن ورزشی، تهیه پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در برگزاری مسابقات ورزشی، انعقاد تفاهم نامه ما بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان پدافند غیرعامل، برگزاری دوره های آموزشی مجازی توسط فدراسیون ها و هیات های استانی را از اقدامات صورت گرفته در مواجه با ویروس کرونا نام برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل نیز برنامه های گوناگونی از جمله مانور قطع برق استادیوم آزادی، ساخت موشن گرافی، برگزاری مسابقه نقاشی برای خانواده های کارکنان با موضوع پدافند غیرعامل صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون اختصاص اماکن ورزشی به بیماران کرونایی گفت: وزارت ورزش همواره هنگام بروز حوادث به همکاری با نهادهای مختلف پرداخته و با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نیز آمادگی خود را برای اختصاص خوابگاه ها، سالن ها و اماکن ورزشی به بیماران کرونایی اعلام کرده است.


فرامرزیان درباره اختصاص بودجه به فدراسیون‌های ورزش اظهار داشت: به میزانی که بودجه به ما اختصاص بدهند منابع را توزیع می‌کنیم ابتدای سال میزان بودجه سال کم بود و با مشکلات مواجه بودیم و اماکن ورزشی دچار مشکل شده بودند و بخشی از منابع را جذب کردیم و به تناسب منابع جذب شده امیدوارم تا پایان سال این روند ادامه داشته باشد تا به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم و بخشی از بدهی‌های‌شان سبک شود.

وی افزود :همچنین ۵ درصد از ۲۷ صدم درصد بودجه کمک به فدراسیون‌ها را علیرغم اینکه ۲۶ صدم درصد گرفته بودیم را پرداخت کردیم و ۵۰ درصد تعهدمان را مازاد بر کمک به تفاهمنامه داشتیم تا به هیئت‌ها واریز کنند. ما به تناسب بودجه سعی کردیم درصدی که بودجه گرفتیم منابع را پرداخت کردیم و قرار بوده ۱۰ درصد سهم کمک هر فدراسیون از محل ۲۷ دهم درصد به آنها بدهیم ۵ درصد را در یک مرحله به همه پرداخت کردیم.

رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت ورزش در ادامه درخصوص پرداخت پاداش ورزشکاران گفت: ما پاداش باقیمانده سال ۹۷ را به جز جاکارتا در حال پرداخت هستیم و پاداش سال ۹۸ باقی می‌‌ماند که در این ارتباط با آقای نوبخت رایزنی کرده ایم که امیدواریم شرایط مهیا شود تا جوایز تا پایان سال پرداخت در غیر اینصورت سال بعد این مهم انجام خواهد شد.

فرامرزیان گفت: این فدراسیون خوابگاه را با مدیریت شرک توسعه می‌سازد و ما سهمی که به شرکت توسعه برای هزینه عمرانی در نظر گرفتیم ۷۰۰ تومان اضافه کردیم و شرکت توسعه هم قول داده است که در مجموعه عملیات پیمانکاری انجام دهد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر