۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۸۴
در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل با شهردار منطقه 6 تبریز:
با حضور محمدباقر آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، کمیته پدافند غیرعامل شهرداری منطقه 6 تبریز فعال شد.
به گزارش پایداری ملی، آقایی در این جلسه با بیان اینکه در این منطقه شهری الزامات پدافند غیرعامل باید رعایت شود اظهار کرد: پدافند غیرعامل، اصول و الزامات آن در شهرداری‌ها باید اجرایی گردد چراکه مخاطرات شهری در عصر نوین متفاوت بوده و حیات شهری پیچیده و در هم تنیده شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل ایجاد ایمنی پایدار برای جان و اموال مردم است. این در حالیست که در عصر جدید بیشترین تهدیدات، تهدیدات سایبری، شیمیایی و زیستی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همچنین خواستار تشکیل کمیته پدافند غیرعامل بصورت مستمر جهت شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات و ارائه سناریوهای مختلف برای آن و برگزاری رزمایش در راستای تمرین و آماده سازی در زمان وقوع حادثه شد و در ادامه افزود: حفاظت از زیرساخت‌های حوزه استحفاظی، پیش بینی اسکان اضطراری، رعایت سیاست‌های کلی نظام در مورد شناسایی و تخلیه مشاغل پرخطر از حوزه شهری، رعایت مبحث 21 نظام مهندسی از اهداف و اولویت‌های مهم کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری‌ها بوده و بر این اساس در جهت ارائه راهکارهای لازم، اهداف و اولویت‌های مذکور باید مدنظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه شهردار منطقه 6 نیز گفت: یکی از اقدامات اساسی که در این حوزه انجام گرفته است طرح ساماندهی مشاغل پرخطر از حوزه شهری در این منطقه است. با توجه به این مورد شهرداری، شهرکی برای قالیشویان در منطقه طراحی و جهت تصویب طرح به ماده 5 ارسال نموده است.

وی همچنین بر خطرناک بودن پسماند حاصل از این صنف برای آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و خواستار انجام اقدامات جدی در این زمینه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر