۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۳۰
به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز جشنواره پوستر با عنوان «از سنگر تا بخش» را در سطح ملی برگزار می‌کند.
به گزارش پایداری ملی از فارس، سیدحمیدرضا هدایتی، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: این دانشگاه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس جشنواره ملی پوستر «از سنگر تا بخش» را اجرا می‌كند.

وی افزود: این جشنواره با هدف پاسداشت خون شهدای دفاع مقدس و ایجاد پیوند میان ایثارگری‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی و جانفشانی‌های مدافعان سلامت در روزهای شیوع کرونا ویروس جدید برنامه‌ریزی شده است.

هدایتی ادامه داد: در روزهای دفاع مقدس، رزمندگان اسلام در سنگرهای خود در جبهه‌های جنوب و غرب کشور علیه دشمن متجاوز می جنگیدند تا از تمامیت ارضی و عزت میهن اسلامی دفاع کنند و امروز، کادر درمان کشور، بخش‌های بیمارستان را تبدیل به سنگر کرده و در کسوت مدافعان سلامت، مشغول دفاع از سلامت عمومی و حمایت و حفاظت از جان مردم هستند.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: بر همین اساس تمامی محورهای این جشنواره به‌صورتی طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند که بتوانند خط پیوند میان روزگار دفاع مقدس با ایام ایثارگری مدافعان سلامت را کرده و امکان الگوگیری از فرهنگ و آموزه‌های آن ایام را برای شرایط امروز بیشتر فراهم سازند.

وی، نحوه ایجاد فرهنگ ایثار در شرایط بحران ویروس کرونا با استفاده از فرهنگ دفاع مقدس، نقش خانواده‌های مدافعان دفاع مقدس و سلامت در پیروزی بر بحران‌های جامعه و نقش جوانان امروز در کنترل بیماری کووید۱۹ با استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت را از محورهای مهم این جشنواره معرفی کرد.

این مدیر فرهنگی، نقش جامعه پزشکی در حل بحران‌های اجتماعی را یکی دیگر از محورهای اصلی این جشنواره ملی معرفی کرد و افزود: نقش مردم در پشتیبانی و حمایت از مدافعان سلامت همانند دفاع مقدس، نقش و تجربه مدافعان دفاع مقدس در پشتیبانی استراتژیک از مدافعان سلامت، نقش فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار از دفاع مقدس تا دفاع سلامت از دیگر محورهای کلیدی این رویداد فرهنگی و هنری است.

هدایتی با بیان این موضوع که حضور و شرکت در این جشنواره برای عموم هموطنان بدون مانع است، گفت: هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر سه اثر با ابعاد ۷۰*۵۰ با حجم ۷ تا ۱۰ مگابایت است.

وی با اشاره به همکاری بین‌بخشی برای برگزاری این رویداد، از اهدای جوایز نقدی ارزنده به همراه لوح سپاس به سه اثر برتر و منتخب این جشنواره خبر داد و گفت: تمامی پوسترها باید تنها به نشانی پست الکترونیک sangar.ta.bakhsh@gmail.com ارسال شده و زمان ارسال آثار به این جشنواره به‌مدت یک‌ماه، از پانزدهم شهریور تا پانزدهم مهر در نظر گرفته شده است.

فراخوان جشنواره ملی پوستر «از سنگر تا بخش» منتشر شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر