۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۰۷۰۶
به همت کمیته پدافندغیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نشست «کنترل، مدیریت و تنظیم احساسات و هیجان‌های نوجوانان» با حضور کامران شیوندی مدیرکل پژوهش سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این‌ نشست کامران شیوندی با بیان اینکه خانواده‌ها موظف هستند فرزندان خود را تکریم کنند، اظهار کرد: اگر پدر و مادر برای فرزند خود احترام قائل باشند بذری از محبت در آنها شکل خواهد گرفت که نتیجه آن را در آینده می‌توانند ببینند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید مراقب باشند اگر موضوعی یا چیزی را قبول ندارند با آن فرزند خود را تحقیر نکنند، این اتفاق می‌تواند آثار منفی زیادی را به روی فرزند داشته باشد.

در ادامه این نشست سعید جابری انصاری مشاور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست‌ها آموزش مدیران و کارکنان حوزه فرهنگ است، گفت: آموزش‌های از این دست برای متولیان فرهنگ در جامعه یک‌ ضرورت است زیرا این قشر با عوامل روان‌شناختی و جامعه‌شناسی آشنا شده و در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی درک بهتری از جامعه خواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین ویژگی‌های یک خانواده ایمن و سالم است.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: در تاب‌آوری فرهنگی «خانواده» رکن اصلی به شمار می‌رود، شناخت خانواده و ارکان آن و وظایفش یک امر مهم است. بنابراین از آنجایی که خانواده مهم‌ترین رکن در رشد و پرورش افراد در جامعه است؛ دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در مواجه با آن در هدایت رفتار و فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشند.

گفتنی است در این‌ نشست علاوه بر مدیران معاونت‌ها، روسای سازمان‌های تابعه، مدیران کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ادارات شهرستان‌های تابعه نیز به صورت ارتباط زنده تصویری حضور داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر