۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۴۲
مسوول حوزه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: در صنعت حمل و نقل مباحث مربوط به هوشمندسازی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربردهایش روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر 200 شرکت دانش‌بنیان در این حوزه فعال هستند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از قارس، شهاب خدامرادی مسوول حوزه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در  ، گفت: هوشمندسازی استفاده از فناوری‌های نوین و به روز از جمله فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات  IT، فناوری‌های نرم افزار و الکترونیک است که امروزه به دلیل افزایش بهره‌وری در تمام صنایع و حوزه‌های صنعتی و فناورانه مورد کاربرد قرار گرفته‌ است. 

وی افزود: در صنعت حمل و نقل مباحث مربوط به هوشمندسازی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربردهایش روز به روز در حال افزایش است. 

* کاربردی بودن تاکسی‌های هوشمند در بحران کرونا

 مسوول حوزه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی در ادامه گفت: در حال  حاضر می‌توانیم به بحث تاکسی‌های اینترنتی اشاره کنیم که کاربردشان به صورت روزافزون بیشتر می‌شود؛ در دوران کرونا که مردم نمی‌توانستند به راحتی از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند کاربردی بودن تاکسی‌های اینترنتی را به خوبی شاهد بودیم که جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم حمل و نقل عمومی کشور بود. 

خدامرادی اضافه کرد: همچنین علاوه بر تاکسی‌های اینترنتی مباحثی مانند مدیریت هوشمند ناوگان و کنترل ناوگانی که در حوزه برون‌شهری و درون شهری تردد می‌کنند از مزایایی است که سیستم‌های نوین یا هوشمند حمل و نقل برای ما به ارمغان آوردند. 

* حضور بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند

وی در ادامه افزود: خوشبختانه بالغ بر ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند فعال هستند؛ البته شرکت‌هایی هستند که در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار و محصولات دیگری فعالیت دارند که در زمره شرکت‌های خلاق قرار می‌گیرند و اگرچه دانش محصولاتشان به میزان محصولات شرکت‌‌های دانش‌بنیان نیست اما نوآوری به همراه دارند و باعث افزایش بهره‌وری سامانه‌های حمل و نقل که مورد استفاده صنایع داخلی کشور قرار می‌گیرند، می‌شوند.

 مسوول حوزه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای صادرات، حمایت‌هایی از محصولات دانش‌بنیان و خلاق می‌کند تا بتوانند با دریافت استانداردهای بین‌المللی وارد بازارهای بین‌المللی شوند. همچنین معاونت برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی مرتبط با حوزه حمل و نقل هوشمند و لینک شدن با مشتری‌های خارج از کشور حمایت‌هایی از طریق کریدور صادرات و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری انجام می‌دهد. 

خدامرادی در پایان گفت: به همت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری دفاتری برای تسهیل صادرات محصولات فناورانه در کشورهای مختلفی از جمله عراق، ترکیه، سوریه، اندونزی، چین و هند تاسیس شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر