۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۵۲
رئیس اسبق مرکز مطالعات جنگ سپاه:
رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه با اشاره به فرمایشات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت دادن به مقوله پدافند غیرعامل، گفت: امروز با تلاش مسئولان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

محمد کرمی‌راد امروز  در کرمانشاه اظهار داشت: پدافند غیرعامل سلسله اقداماتی است که در جنگ سخت و نرم برای پیش‌دستی انجام می‌شود.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه امکانات پیشرفته‌تر شود، نقش کلیدی موضوع پررنگ‌تر می‌شود، افزود: مسئولان باید در مقابله با تهدیدات و حوادث، اقدامات تامینی و مصون‌سازی را انجام دهند.

به گفته رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حفاظت از اماکن حساس و مهم در پدافند غیرعامل از چندین سال گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در پدافند غیرعامل برای مقابله با حملات تروریستی و سایبری، یک‌سری اقدامات پیشگیرانه براساس قواعد علمی، فنی و تخصصی از پیش طرح‌ریزی می‌شود.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با تهدیدات زیادی مواجه بوده و هست و این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی پدافند عامل را به‌معنای دفاع در مقابل حمله واقعی عنوان کرد و  پرداختن به مقوله پدافند را در افزایش قوای نظامی بسیار موثر دانست.

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: زمانی پدافند فقط متمرکز بر تهدیدات نظامی بود، اما با گذشت زمان و دور شدن تهدیدات نظامی، تهدیداتی همچون تهدید زیستی، پرتویی و... با منشاء‌ انسان به‌وجود آمد و ضرورت داشت که این مفاهیم نوسازی شود.

رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت دادن به مقوله پدافند غیرعامل، بیان داشت: امروز با تلاش مسئولان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر