۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۰۵۰
کرمان/
معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل می خواهد کشور را در برابر هر تهدید و خطری ایمن کند ، پس باید برای آن طرح ریزی کرد.
سردار مهدی پور در همایش پدافند زیستی استان کرمان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پدافند غیرعامل گفت: معظم له در این زمینه فرمودند" به دنبال این هستیم که یک نگاه مشترک با دستگاه های اجرایی و نیروی نظامی در پدافند غیرعامل به دست آوریم و بتوانم کارها را با درک مشترک به انجام برسانیم".

سردار مهدی پور با اعلام اینکه سازمان پدافند غیرعامل از سال 82 کار خود را آغاز کرده و از سال 85 فعالیت های آن سرعت بیشتری گرفته است ، افزود: هفته پدافند غیرعامل از پارسال در کشور ثبت شد و از آن پس هشتم آبان ، روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های پارسالِ کشور، اسناد بالادستی پدافند غیرعامل را تکمیل کردیم و در زمینه سند دستگاهی ورود کرده و با دستگاه های حوزه پدافند زیستی در حال بررسی هستیم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: استان ها باید در حوزه پدافند زیستی ، رویکرد و سیاست های تخصصی خود را به این اقدامات کلی ما اعلام کنند.

وی با بیان اینکه سند پدافند زیستی حوزه انسان را به تصویب رسانده ایم ، افزود: این سند با حضور مسئولان وزارت بهداشت رونمایی شد.

سردارمهدی پور با اشاره به اینکه در یکسال گذشته سه سند مهم در حوزه پدافند غیرعامل در کشور تصویب شده است ، گفت:‌ حوزه انسان حوزه مشترک است و با تصویب سند پدافند زیستی، استان ها راهکارهای تخصصی حوزه انسان را دریافت می کنند.

وی با اعلام اینکه این اقدام می تواند اثرات خیلی خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم سندهای راهبردی همه حوزه های تخصصی که مسئولیت در حوزه پدافند زیستی دارند را با محوریت خود دستگاه ها به اتمام برسانیم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: این امر سبب می شود بتوانیم اقدامات هدفمند و هوشمند خود را براساس یک مدل و در چهارچوب برنامه پنجم و ششم در استان ها انجام دهیم.

سردار مهدی پور تصریح کرد: هم اکنون ساختار و سازمان قرارگاه پدافند زیستی کشور تصویب و در سطح ملی ایجاد شده که باید آن را در دستگاه های اجرایی استان ها نیز به مرحله ظهور برسانیم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم استان ها که پیکره مردم و جمعیت در اختیار آن هاست، سیاست های تخصصی و اجرایی را توسط دستگاه ها اجرا کنند.

وی گفت: الان بخش قابل توجهی از اسناد بالادستی پدافند زیستی را تهیه کرده ایم و می خواهیم یک مدیریت واحد، یکپارچه، تخصصی و به صورت مشترک در استان ها برنامه ریزی کنیم تا همه دستگاه ها رویکرد خود را به پدافند غیرعامل در قالب یک سند و برنامه پنج ساله دریافت کنند.

سردار مهدی پور با بیان اینکه با همکاری استانداران، مدیران کل و حوزه های تخصصی این کار مهم شدنی است ، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بتوانیم یک مدیریت واحد را در همه ی استان ها در بحث پدافند غیرعامل داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر