۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۰۳۸
به مناسبت هفته پدافند غير عامل برگزار گرديد
نشست اعضاي شوراي اداري استان مرکزی به مناسبت هفته پدافند غير عامل به رياست استاندار و معاونين ایشان و مدير كل پدافند غير عامل برگزار گرديد

دراين نشست استاندار مركزي بيان كرد: رمز ماندگاري نظام و اشاعه تفكر حكومتداري اسلامي در جهان هوشياري و موقع شناسي در برابر دشمنان است و در حال حاضرنيز بايد با آمادگي كامل در حوزه شناسايي تهديدات سازمان يافته كام برداشت.

استاندار استان مرکزی توضیح داد: اقدامات پدافند غیرعامل در اماکن حساس و استراتژیک دفاعی، تولیدی و اجرایی کشور توانست در کنار دفاع جانانه و آفند در جبهه ها نقشه های دشمن را درهم بشکند و امروز نیز باید با گسترش این اقدامات به عرصه های اطلاعاتی، علمی و سابیری، دشمن را در هر تهدید احتمالی زمین گیر کرد.

 

مقیمی خاطرنشان کرد: تهاجم وسیع فرهنگی دشمن از شبکه ماهواره ای و رسانه های مجازی ، شهادت دانشمندان هسته ای ، اقدامات برای مانع سازی از حضور ایران در مجامع علمی و فناوری و تحریم های اقتصادی همه شاخ و برگ تهدیدات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است چرا که مشکل دشمنان، دفاع کشور ما از ارزش ها و فاصله گرفتن از زبونی ووابستگی است.

 

وی بیان کرد: استان مرکزی با بهره مندی از سایت هسته ای خنداب، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی قوی، قطب صنعتی و کشاورزی، شرایط حساس و ویژه ای دارد و باید اقدامات پدافند غیرعامل در سطح وسیع وبا دقت برای آن پیش بینی شود.

 

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: تقویت زیرساخت های پدافند غیرعامل یک سرمایه گذاری است چراکه در زمانی که دشمنان تهدیدات احتمالی داشته باشند در سطحی موثر از کیان و منافع ملی حراست خواهد کرد.

در ادامه معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي اظهار داشت: پدافند غير عامل مثل گذشته فضاي محدودي ندارد  و از نظر وسعت ابزارهاي تكنيكي و رشد تكنولوژي اين عرصه وسيع شده  و ابعاد متنوعي به خود گرفته است

وي گفت: در عرصه هاي مختلف سياسي ،‌اجتماعي ، اقتصادي بايد بيشتر تلاش شود زيرا امروز جنگ فقط جنگ تكنيكي نيست. يكي از جنگ هاي مورد توجه جنگ رسانه اي است كه در بحث پدافند غير عامل بايد آن در نظر گرفته شود. امروز در فضاي سايبري دشمن حركت هاي زيادي مي كند كه بايد در مقابل آن آمادگي داشته باشيم. امروز روز وحدت ، همبستگي ، هم دلي و هم كاري است براي هدف والاي الهي و اين جزء با دو عنصر انقلاب و انتظار ميسر نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر