۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۶۳
رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد گفت: بزرگترین شبکه هوشمند اطلاعات دانش راهبردی مدیریت دانشگاهی کشور در تمامی حوزه­‌های آموزش، پرورش، پژوهشی و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دانشگاه آزاد، بهروز طهماسب کاظمی در چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: تحولات گسترده­ و جهاد گونه­‌ای در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد رخ داده است.

وی با مرور اقدامات صورت گرفته در طی دو سال اخیر، اظهار داشت: مدیریت هوشمند داده‌­ها، اطلاعات راهبردی دانشگاه در حوزه‌­های مختلف به عنوان مبنای همه تصمیم‌­گیری­‌های راهبردی دانشگاه اولویت اول ریاست دانشگاه بوده که بحمدالله در آینده نزدیک شبکه اطلاعات و داده­‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریت فناوری، نوآوری و سایر زیرنظام‌­های اطلاعاتی مرتبط در دانشگاه به صورت یک شبکه گسترده مدیریت راهبردی دانش در دانشگاه تکمیل خواهد شد.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ایجاد شبکه بزرگ تولید علم دانشگاه آزاد و سامانه پژوهشیار، گفت: امروز در دانشگاه تمامی افرادی که در یک حوزه علمی به صورت موازی در حال کار علمی هستند، می‌­توانند یکدیگر را در کمترین زمان ممکن شناسایی کرده و با برقراری ارتباط با هم گروه‌های هم کارکرد علمی و فناوری را در دانشگاه شکل دهند.

وی افزود: این گروه‌ها هسته‌­های اولیه زنجیره‌­ها و شبکه‌­های تولید فناوری در حوزه­‌های علوم مهندسی و هسته­‌های تولید نظریه در حوزه­‌های علوم انسانی هستند که به لطف خداوند امروزه این شبکه در دانشگاه به صورت صددرصد عملیاتی شده است. این وعده­‌ای بود که سال گذشته از سوی رئیس دانشگاه در جلسه هیأت امنای استان مطرح شد و امروزه مایه افتخار دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور است.

طهماسب کاظمی ادامه داد: به حول و قوه الهی در آینده بسیار نزدیک شبکه هوشمند داده­‌های آموزشی، مالی و سامانه‌­های مرتبط با آن در دانشگاه رونمایی شده و با هدایت نظارت مستقیم رئیس دانشگاه، بزرگترین شبکه یکپارچه و هماهنگ داده­‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور به بهره برداری خواهد رسید. با راه اندازی این شبکه هوشمند، بسیاری از خدمات آموزش در کوتاه­ترین زمان ممکن ارائه خواهد شد. علاوه بر این، بالغ بر چند میلیون مکاتبه در هر سال بین واحدهای دانشگاه کاهش خواهد یافت و هزینه‌­های خدمات آموزشی دانشگاه به شکل قابل توجهی کم خواهد شد. برنامه­‌ریزی آموزشی دانشگاه منسجم­‌ترین و هدفمندتر انجام خواهد شد.

مشاور رئیس دانشگاه در برنامه­‌ریزی راهبردی و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ارزیابی وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به توجه ویژه این استان به بخش آموزش و مدیریت خوب این بخش و حوزه مدیریت توسعه و مدیریت منابع، تأکید کرد: به دلیل تقاضای بیش از حد استان به آموزش و تحصیل در استان البرز و به ویژه کلان شهر کرج، تمرکز استان روی حوزه آموزشی بوده و از حوزه پژوهشی و فناوری مانند تعدادی از واحدهای مرکز استان دور مانده است. از این رو لازم است اولویت هیأت امنا و ریاست و مدیران دانشگاه معطوف به واحدهای غیرشهری‌ه­ای با محوریت پژوهشی و فناوری باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وضعیتی که در نسبت استاد به دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد،با وجود اعضای هیأت علمی توانمند که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و زیرساخت­‌های آزمایشگاهی و تحقیقات کم نظیری که در این استان ایجاد شده است، باید در آینده نزدیک شاهد اتفاقات درخشانی در حوزه­‌های مختلف باشیم.

در این جلسه با تأسیس مراکز تحقیقات و طرح­های کلان پژوهشی و فناوری موافقت شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر