۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۰۲۴
به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل
به مناسبت هفته پدافندغیرعامل نشست تخصصی با محوریت موضوع نان و غذا در شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان برگزار گردید.

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل نشست تخصصی پدافند غیرعامل با محوریت موضوع نان و غذا با حضور مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر کل پدافند غیرعامل استان و مسئولان و کارکنان شرکت غله و نمایندگان سازمانهای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان در سالن جلسات شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به منظور آشنایی هر چه بیشتر شرکت کنندگان با اهداف و الزامات موضوع پدافند غیرعامل برگزار گردید.

معاون فنی و امور نظارت و کنترل طرحهای سازمان پدافند غیرعامل کشور راه کار مقابله با انواع تهدیدات را انجام مطالعات طرح جامع پدافندی، مکان یابی صحیح مراکز جدید مورد احداث و رعایت الزامات پدافندی و استفاده از فناوری و دانش جدید در این حوزه بر شمرد و گفت: در طرحهای توسعه کشور بخصوص در زمینه انبارها و سیلوها باید از سازه های امن استفاده گردد.

گواهی نقش اساسی شرکت غله را در تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی مردم مهم قلمداد و تأکید کرد نان و غذا از ابتدائی ترین مایحتاج بشر بوده و در لیست خدمات مورد نیاز مردم در اولویت بوده و قبل از موضوعاتی مانند برق و گاز و ... مطرح می گردد.

این مقام مسئول در سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: تهدیدات زیستی یا به اصطلاح بیوتروریستی از جمله تهدیدات دشمن در آلوده کردن محصولات کشاورزی بوده و سالانه هزینه های زیادی توسط ایادی استکبار در این راستا پرداخت می گردد.

وی اضافه کرد: بیوتروریسم زیستی به معنای سوء استفاده عمدی دشمن از عوامل زیستی مانند باکتریها، ویروسها و غیره برای آسیب زدن به مواد غذایی و آب شرب در راستای ایجاد بیماری و رعب و وحشت در بین مردم جامعه هدف می باشد.

در ادامه مدیر کل پدافند غیرعامل استان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در شرکت غله در حوزه پدافند غیرعامل افزودند یکی از حوزه های مهم پدافندی صیانت از سیلوها وانبارها و افزایش بازدارندگی در این مراکز می باشد و با رعایت الزامات پدافند غیرعامل در همه زمینه ها آستانه مقاومت مردمی افزایش یافته و این موضوع موجب بازدارندگی می گردد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله منطقه 14 ذخیره سازی کافی کالاهای اساسی و گندم را از مصادیق بارز موضوع پدافند غیرعامل برشمرده و گفت: وجود ذخایر اشاره شده در مواقع لزوم و بحران احتمالی در تنظیم بازار و تأمین سبد خانوار به بازار عرضه شده و ارزاق مردم را تأمین می نماید.

 رسول منصوری از خرید و ذخیره سازی موفق گندم مورد نیاز استان در سالجاری خبر داد و افزود: مازاد گندم ذخیره سازی به برخی از استانهای کشور ارسال می گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر