۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۱۹
معاون سازمان پدافند غیرعامل:
معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هدف پدافند غیرعامل ایمن‌سازی کشور ‌در برابر هر تهدید و خطری است.

سردار علی ‌مهدی‌پور‌ پیش از ظهر امروز در همایش پدافند زیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اسناد بالادستی پدافند غیرعامل در کشور تکمیل شده است، اظهار داشت: استان‌ها باید در حوزه پدافند زیستی سیاست‌های تخصصی خود و رویکرد را به این اقدامات کلی ما را اعلام کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سازمان پدافند غیرعامل از سال 82 تصریح کرد: از سال 85 فعالیت‌ها سرعت بیشتری گرفت و از سال گذشته هشتم آبان هفته پدافند غیرعامل در کشور ثبت و نامگذاری شد.

مهدی‌پور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد: هدف پدافند غیرعامل این است که کشور را در برابر هر تهدید و خطر ایمن ‌‌کند و برای این امر باید طرح‌ریزی کنند که هر کدام از زیرساخت‌های زیستی، سایبری و ... بحث خود را دارد و باید با راهکار و روش، کار صورت گیرد.

وی افزود: سند پدافند زیستی حوزه انسان را به تصویب رسانده‌ایم و روز گذشته با حضور مسئولان وزارت بهداشت این سند رونمایی شد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در یک سال گذشته سه سند مهم در حوزه پدافند غیرعامل در کشور تصویب کردیم، تصریح کرد:‌ حوزه انسان حوزه مشترک است و با تصویب سند پدافند زیستی، استان‌ها راهکارهای تخصصی حوزه انسان را دریافت می‌کنند.

وی افزود: این اقدام می‌تواند اثرات خیلی خوبی داشته باشد و در نظر داریم سندهای راهبردی تمام حوزه‌های تخصصی که مسئولیت در حوزه پدافند زیستی دارند‌ با محوریت خود دستگاه به اتمام برسانیم تا بتوانیم اقدامات خود را هدفمند و هوشمند براساس یک مدل و الگو و در چارچوب برنامه پنجم و ششم در استان‌ها اقدامات را بر پایه برنامه‌ریزی ‌انجام دهیم.

مهدی‌پور ابراز داشت: ساختار و سازمان قرارگاه پدافند زیستی کشور تصویب‌ و در حال حاضر در سطح ملی ایجاد شده و باید در دستگاه‌های اجرایی استان‌ها نیز به مرحله ظهور برسانیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که استان‌ها که پیکره مردم و جمعیت در اختیار آن‌ها است، سیاست‌های تخصصی و اجرایی را توسط دستگاه‌ها اجرا کنند.

مهدی‌پور بیان داشت: اقدامات پدافند غیرعامل یکپارچه و مشترک است و رصد و پایش‌های تخصصی حوزه دانشگاه، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و ... هر کس در حوزه خود انجام می‌دهد، اما مجلس و ما مسئولیت رصد کلی را به اطلاعات داده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از اسناد بالادستی پدافند زیستی را تهیه کرده‌ایم و می‌خواهیم یک مدیریت واحد، یکپارچه، تخصصی و به صورت مشترک در استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا همه دستگاه‌ها رویکرد خود به پدافند غیرعامل را در قالب یک سند و برنامه پنج ساله دریافت کنند.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: با همکاری استانداران، مدیران کل و حوزه‌های تخصصی این کار مهم شدنی است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به انجام برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر