۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۱۷
فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرد
فرمانده انتظامی استان زنجان پدافند غیر عامل را راهی برای کاهش خسارت‌ها دانست.

علیرضا صالحی پیش از ظهر امروز در همایش پدافند غیر عامل در زنجان با اشاره به وجود پدافند غیر عامل از صدر اسلام، اظهار داشت: حفر چاه در جنگ خندق و به پیشنهاد سلمان فارسی از نمونه‌های پدافند غیر عامل است.

فرمانده انتظامی استان زنجان به نقش حیاتی پدافند غیر عامل در جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل  اقدامی است که در زمان صلح انجام می‌دهیم تا در زمان جنگ آسیب کمتری ببینیم.

صالحی از وقوع 14 هزار جنگ در 5 هزار سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ما تنها 278 سال بدون جنگ را در جهان گذرانده‌ایم که حاکی از لزوم آمادگی افراد برای مقابله با دشمن است.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل در هنگام وقوع بلایا باعث آرامش افراد می‌شود، گفت: کشوری مانند ژاپن با آماده سازی خود در مقابل زلزله توانسته است زلزله‌های هشت ریشتری را با کمترین آسیب بگذراند.

فرمانده انتظامی استان زنجان پدافند غیر عامل را راهی برای کاهش خسارت‌ها دانست و اضافه کرد: افراد باید با مسئولیت‌های خود در زمان وقوع بلایا آشنایی کامل پیدا کنند.

این مسئول به موقعیت حساس کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران و اسلام حتی دقیقه‌ای از فکر آسیب رساندن به کشور عزیزمان غافل نبودند.

صالحی امنیت امروز کشور را مدیون لطف خدا عنوان و تصریح کرد: راهنمایی‌های دلسوزانه رهبر گرامی و حضور مداوم بسیجیان از دیگر عوامل وجود آرامش در کشورمان است.

وی از اقدامات خوب نیروی انتظامی در زمینه مقابله با بلایا خبر داد و اذعان داشت: نیروی انتظامی تمهیدات لازم را برای زمان‌های وقوع بلایا انجام داده است.

این مسئول مهم‌ترین وظیفه پلیس را تلاش برای عادی سازی زندگی مردم دانست و اعلام کرد: مقابله با مجرمان و برهم زنندگان امنیت مهم‌ترین وظیفه این سازمان در زمان وقوع مشکلات است.

صالحی با بیان اینکه پدافند غیر عامل تنها مختص زمان جنگ نیست، متذکر شد: آموزش پدافند غیر عامل باید در همه‌ی لایه های زندگی اجرا شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان اذعان داشت: سطح آمادگی افراد باید در حدی باشد که در صورت وقوع مشکل بتوانیم زنگی خود ر ا سریعا به روال عادی برگردانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر