۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۶۰۰۰
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور:
معاون امور نظارت و کنترل طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل مورد تأکید اسناد بالادستی کشور است.

به گزارش از زنجان، تورج گواهی امشب در نشست شورای پدافند غیرعامل استان زنجان، اظهار داشت: همه اسناد بالادستی در کشور نسبت به موضوع پدافند غیرعامل تاکید دارند.

وی به موضوع پدافند غیرعامل در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: مسئولان کشور طی سال‌های اخیر نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته‌اند.

معاون امور نظارت و کنترل طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید نسبت به مصادیق پدافند غیرعامل توجه لازم صورت گیرد، یادآور شد: این مصادیق باید مورد توجه مسئولین و دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

وی، تبادل نظر در خصوص موضوع پدافند غیرعامل را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این موضوع باید مورد بحث و تبادل نظر مهندسین و مسئولان قرار داشته باشد.

گواهی، ارتباط پدافند غیرعامل به حوزه مهندسی را یادآور شد و تأکید کرد: ارتباط تنگاتنگی بین پدافند غیرعامل و فعالیت مهندسین در حوزه‌های عمرانی وجود دارد.

معاون امور نظارت و کنترل طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه طرح‌های توسعه عمرانی کشور باید ارتباط نزدیکی با حوزه پدافند غیر عامل داشته باشد، افزود: تقویت دیدگاه‌ها در این خصوص لازم است.

وی، پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه در مقابل تهدیدات دشمن نامید و تاکید کرد: دشمن در حال حاضر در ابعاد مختلف نسبت به مداخله در کشورها اقدام می‌کند.

گواهی با بیان اینکه کارکردهای حملات دشمنان در طی دهه‌های اخیر تغییر کرده است، افزود: مواضع سخت دشمن از حالت نظامی به جنگ سایبری و جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

معاون امور نظارت و کنترل طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به جنگ سخت دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن بعد از امتحان همه گزینه‌های کم هزینه در نهایت با جنگ نظامی در کشورها مداخله می‌کند.

وی حملات نظامی را موجب تخریب در زیرساخت  کشورها دانست و تاکید کرد: دشمن به جای استفاده از یک بمب برای یک هدف تلاش می‌کند از یک بمب برای چند هدف استفاده کند.

گواهی حوزه عمرانی کشور را در ارتباط با فعالیت مهندسین عنوان کرد و گفت: جامعه مهندسین باید نسبت به وظایف خود نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

معاون امور نظارت و کنترل طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به مبحث 21 مقررات ملی ساختمان اشاره و خاطرنشان کرد: این مبحث برای ارتقای آگاهی مهندسین در خصوص پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه مهندسین باید نسبت به تحقق اهداف پدافند غیر عامل در کشور تلاش کنند، افزود: در این راستا باید تلاش زیادی صورت گیرد.

گواهی استان زنجان را یکی از استان‌های مهم کشور دانست و تاکید کرد: در خصوص موضوع پدافند غیر عامل استان زنجان دارای جایگاه بالایی است.

معاون امور نظارت و کنترل طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد خسارت کم در مواقع جنگ و بلایای طیبی را یادآور شد و گفت: باید نسبت به ایمنی ساخت و سازها توجه جدی صورت گیرد.

وی فعالیت مهندسین در این راستا را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جامعه مهندسی نسبت به پدافند غیرعامل اهتمام جدی داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر