۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۹۸۳۷
انتشار وصله امنیتی مایکروسافت جهت رفع آسیب‌پذیری بحرانی سرویس DNS سرورهای ویندوز
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، شرکت مایکروسافت رسما اعلام کرد که در تاریخ July 14 سال 2020 وصله‌ای برای آسیب‌پذیری بحرانی CVE-2020-1350 در سرویس DNS ویندوزسرور منتشر کرد. این آسیب‌پذیری که به عنوان یک آسیب‌پذیری "کرم گونه" طبقه‌بندی می‌شود و دارای شدت CVSS 10.0 است. امکان اجرای کد از راه دور (RCE) بدون تعامل با کاربر و همچنین اخذ دسترسی کامل از سرور ویندوز دارای سرویس DNS آلوده را برای مهاجم فراهم می‌کند.
درصد احتمالی استفاده از این آسیب‌پذیری توسط بات‌نت‌ها و باج‌افزارهایی که از متد worm برای انتشار استفاده می‌کنند بسیار بالا می‌باشد. همانطور که گفتیم این آسیب‌پذیری با شدت ۱۰ از ۱۰ (CVSS Score) و با شناسه CVE-2020-1350 معرفی شده است و تمامی نسخه‌های ویندوز سرور در برابر آن آسیب‌پذیر هستند.
آسیب‌پذیری‌های طاقت فرسا پتانسیل گسترش از طریق بدافزار بین رایانه‌های آسیب‌پذیر و بدون تعامل کاربر را دارند.
مهاجم با استفاده از ایجاد و ارسال درخواست‌های آلوده به سمت DNS Server می‌تواند حمله RCE را به اجرا گذاشته و دسترسی کاملی به سرور را اخذ کند. درصورتی که سرور نقش domain controller را در active directory  داشته باشد، مهاجم می‌تواند دسترسی کاملی به کل فضای domain اخذ کرده و تمامی دارایی‌های موجود در این فضا را در اختیار گیرد.
بسیار ضروری است که کاربران برای رفع هرچه سریع‌تر این آسیبپذیری، بروزرسانی‌های ویندوز را اعمال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر