۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۹۸۰۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: عزم جدی بر توسعه و گسترش خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاهای این استان با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت‌های داوطلبی بشردوستانه است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شهرام میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه راه اندازی و فعالیت خانه های هلال افزود: با توجه به اینکه بی‌طرفی، بی‌غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی از اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر به شمار می‌رود، خانه های هلال با توجه به ضرورت توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث در مناطق شهری و روستایی راه اندازی می شود.
وی تاکید کرد: مهمترین مقوله راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی جهت آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.
میرزایی با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رییس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می شود، تاکید کرد: انتظار داریم با راه اندازی و توسعه خانه های هلال در سطح استان زنجان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.
وی با تاکید اینکه راه اندازی خانه های هلال از سال ۹۴ درسطح کشور کلید خورده و این مهم در حال گسترش است، اظهارداشت: هدف از راه اندازی این خانه ها، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی است.
در این جلسه آیتم های ارزیابی خانه هلال مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر