۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۷۷۴
سردار دکتر جلالی در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد
سردار دکتر جلالی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته نظارت بر اقدامات پدافند غیرعامل دستگاه ها و پیگیری قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، دو دستورکار مهم همکاری بین سازمان و مجلس است، گفت: برای حمایت و تحکیم اصل پدافند غیرعامل نیازمند اصلاح قوانین موجود و تدوین قوانین جامع، به روز و با ضمانت اجرای بالا هستیم.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط  عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، عصر یکشنبه سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

وی در ابتدای این نشست با بیان اینکه موضوع ارتقای مقاومت و تاب آوری ملی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، افزود: ایشان تاکید دارند «در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ی تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.»

سردار جلالی با تاکید بر اینکه اساسا تهدیدات نوین بر لبه علم، دانش و فناوری شکل می گیرند و الگوی دفاع در برابر این تهدیدات نیز باید متناسب با آنها باشد، خاطرنشان نمود: بر همین مبنا سازمان پدافند غیرعامل کشور در 10 حوزه تخصصی پدافندهای سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، الکترونیک، الکترومغناطیس، کالبدی، اقتصادی، مردم محور و نظامی را سازماندهی کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه های مذکور اعم از تهیه و تدوین اسناد بالادستی، ساختارسازی، ارتقای آمادگی از طریق تجهیز،آموزش، رزمایش و ارزیابی و... افزود: البته ما تا دستیابی به افق مطلوب در حوزه پدافند غیرعامل فاصله داریم و در این مسیر نیازمند همراهی مجلس محترم جهت ریل گذاری قانونی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته نظارت بر اقدامات پدافند غیرعامل دستگاه ها و پیگیری تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، دو دستورکار مهم همکاری بین سازمان و مجلس است، ادامه داد: برای حمایت و تحکیم اصل پدافند غیرعامل ما نیازمند اصلاح قوانین موجود و تدوین قوانین جامع، به روز و با ضمانت اجرای بالا هستیم.

در انتهای این نشست نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سوالات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوع پدافند غیرعامل مطرح کردند و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پاسخگوی آنها بود.

گفتنی است در این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اهمیت اجرای موضوع پدافند غیرعامل در دستگاههای اجرایی تاکید داشتند و از برخی کم توجهی ها نسبت به پدافند غیرعامل در دولت اظهار نگرانی نمودند. همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی برای تامین قوانین پشتیبان پدافند غیرعامل اعلام آمادگی کردند. تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز از مطالبه های اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر