۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۹۳۲
معاون استاندار سمنان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: باید آسیب‎پذیری‎ها مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن را شناسایی کرده و از طریق برنامه‎ریزی و فرهنگ‎سازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی بازدارندگی ایجاد کنیم.

به گزارش از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به ریاست معاون سیاسیامنیتی استاندار سمنان و جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان سمنان و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و دبیر این شورا، مدیران کل دستگاه‎های اجرایی استان سمنان و رؤسای کارگروه‎های مربوطه در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان تشکیل شد.

همچنین اعضای این شورا به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با آیت‎الله شاهچراغی، نماینده ولی‎فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

آیت‎الله سیدمحمد شاهچراغی در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت در راستای مأموریت مهم پیشگیری و بازدارندگی مقابل تهدیدات توسط پدافند غیرعامل گفت: سه عامل اصلی می‎تواند رمز موفقیت شورای پدافند غیرعامل استان سمنان باشد، عامل پاکی و تقوا باعث می‎شود در هر کاری مؤثر باشیم، عامل احسان و هدف خدمت به مردم عزت می‎آورد و عامل شناخت و بندگی خدا، حمایت خداوند را به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان، هفته پدافند غیرعامل را به اعضای شورا تبریک گفت و افزود: انسان همواره با تهدیداتی مواجه بوده که عمده آن تهدیدات طبیعی و تهدیداتی از سوی خود انسان‎ها علیه همدیگر بوده است.

علیرضا خلخالی افزود: همان‎طور که مقام معظم رهبری فرموده است که پدافند غیرعامل یک اصل است، برای همیشه، باید مسئله پدافند غیرعامل را در همه ابعاد و در همه عرصه‎ها و در همه زمان‎ها در نظر بگیریم و ضمن اینکه در ابعاد نظامی باید آمادگی داشته باشیم باید در عرصه‎های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری و زیستی آمادگی داشته باشیم و با برنامه‎ریزی عالمانه، قدرت بازدارندگی را بالا ببریم و همه زمینه‎های نفوذ دشمنان که منافع ملی ما را تهدید می‎کنند را بررسی و شناسایی کنیم و برای ایجاد قدرت بازدارندگی در آن زمینه‎ها برنامه‎ریزی و اقدام کنیم.

وی افزود: باید آسیب‎پذیری‎ها مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن را شناسایی کرده و از طریق برنامه‎ریزی و فرهنگ‎سازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی، بازدارندگی ایجاد کنیم.

خلخالی همچنین بر ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش آستانه تحمل و آمادگی مردم تأکید کرد و افزود: هر استانی باید با توجه به شرایط و موقعیت خودش آمادگی پدافند غیرعامل ایجاد کند تا در زمان بحران اقدام سریع انجام دهد.

همچنین عباس پازوکی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل، هدف عمده برنامه‎های هفته پدافند غیرعامل را فرهنگ‎سازی ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل در همه عرصه‎ها بیان کرد و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل را باعث تقویت نظام دانست.

وی همچنین برنامه‎های پیش‎بینی شده در هفته پدافند غیرعامل را تشریح کرد و افزود: سند جامع پدافند غیرعامل استان سمنان به زودی آماده ارائه برای بررسی و تصویب نهایی خواهد شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: برگزاری برنامه‎های ترویجی، آموزشی و فرهنگ‎سازی در خصوص پدافند غیرعامل در همه شهرستان‎های استان سمنان پیش‎بینی شده و برگزاری همایش‎ها با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی استان سمنان و نشست‎های خبری و مصاحبه مطبوعاتی و تهیه فیلم و کلیپ و مصاحبه با صاحب‎نظران از جمله این برنامه‎ها است.

وی همچنین افزود: در حال پیگیری برای ایجاد قرارگاه‎های زیستی و سایبری به صورت مجازی هستیم.

همچنین در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی استانداری سمنان ضمن تأکید بر رعایت ماده 215 جهت ضرورت داشتن پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه‎های دستگاه‎های اجرایی، خواستار مشخص شدن پروژه‎هایی که هنوز پیوست پدافند را ندارند شد تا پس از رعایت الزامات قانونی، بودجه به آن پروژه‎ها اختصاص یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر