۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۲۰
وزیر ارتباطات در نامه به رئیس جمهور؛
وزیر ارتباطات در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از تحقق سومین محور از محورهای ۱۰ گانه دولت الکترونیکی از طریق الکترونیکی شدن خدمت مالیات بر نقل‌ و انتقال املاک خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از از وزارت ارتباطات، در بخشی از نامه محمدجواد آذری جهرمی به حسن روحانی رئیس‌جمهوری آمده است: پیرو ابلاغیه‌های حضرت‌عالی در خصوص محورهای ۱۰ گانه دولت الکترونیکی به وزرا، مصوبات کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی و تأکیدات و پیگیری شما در هیئت وزیران، به استحضار می‌رساند که یکی از خدمات مذکور در ابلاغیه‌ها برای ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به هم‌وطنان با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سرانجام رسید. همچنین دولت با هدف حذف مراجعات حضوری و مکرر و حذف کاغذ اقداماتی را انجام داده است.

وی با اشاره به پیامدهای این اقدامات تازه تأکید کرد: خدمت مالیات بر نقل‌وانتقال املاک با حدود یک‌میلیون نقل‌وانتقال سالانه که در دریافت برگ پرداخت مالیات نقل‌وانتقال برای مراجعان معطلی بین چند روز تا بیش از یک ماه را به همراه داشت، به چند دقیقه برای املاک مسکونی کاهش یافت. این در حالی است که پیش از این فرآیند مذکور نیازمند مراجعه به دفترخانه و گرفتن نامه استعلام از مالیاتی و مراجعه به ادارات مالیاتی و پیگیری برای تعیین مالیات و طی فرایند پرداخت، مراجعه برای دریافت برگ پرداخت مالیات برای دفترخانه و سپس مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و اقدام برای نقل‌وانتقال بود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: الکترونیکی کردن این خدمت و تعامل‌پذیری بین دستگاهی، عملاً منجر به کاهش مراجعات و پیگیری‌های مکرر مردم به دوایر مالیاتی و ثبت اسناد شد و مردم در همان دفترخانه اسناد رسمی و در هنگام تنظیم سند با استعلام الکترونیکی مالیات نقل‌وانتقال در دفترخانه و پرداخت الکترونیکی آن، بدون هیچ‌گونه مراجعه به پیشخوان‌های مالیاتی، مالیات نقل‌وانتقال خود را پرداخت کرده و کار ثبتی خود را راحت‌تر به انجام می‌رسانند.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه «این خدمت از جمله دستاوردهای دولت الکترونیکی برای تسهیل امور شهروندان و افزایش رضایت عمومی بوده است» نوشت: از ابتدای راه‌اندازی و پس از طی مراحل پیاده‌سازی و آزمون در چند دفتر ثبت اسناد، از ۱۲۶ هزار استعلام مالیات نقل‌وانتقال از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۴۰ هزار استعلام از سراسر کشور به‌صورت الکترونیکی صادر شده و امید است با فراگیر شدن این سرویس در سطح کشور شاهد حذف کامل مراجعات مردم به سازمان امور مالیاتی برای اخذ این خدمت باشیم.

وزیر ارتباطات در این نامه آورده است: ضمن تشکر از رئیس قوه قضاییه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون دفاتر اسناد رسمی که با کار مشترک با سازمان امور مالیاتی این خدمت را به نتیجه رساندند، امید است با حمایت حضرت‌عالی و همراهی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمامی محورهای ۱۰ گانه الکترونیکی شدن خدمات به ویژه خدمات بسیار مهم سازمان امور مالیاتی در بازه زمانی مشخص شده به سرانجام برسد.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات ۱۳ خردادماه امسال در نامه‌ای به حسن روحانی از اجرایی شدن گام نخست از محورهای ۱۰ گانه ابلاغی رئیس جمهور در خصوص دولت الکترونیک خبر داد و اعلام کرد: با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، دولت یکی از خدمات خود را الکترونیکی کرد و ۱۳ میلیون نفر برای آزادسازی سهام عدالت از فرآیندهای الکترونیکی استفاده کردند.

وزارت ارتباطات در مورد اجرای محور دوم از ابلاغیه ۱۰ گانه دولت الکترونیکی تاکنون اطلاع رسانی نکرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر