۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۸۹۱
وزارت خارجه آلمان اعلام کرده به دنبال اعمال تحریم‌های جدید افراد و نهادهای مرتبط با روسیه به دلیل حمله سایبری ادعایی این کشور علیه صدراعظم آلمان است.
به گزارش پایداری ملی، وزارت خارجه آلمان امروز (پنج‌شنبه) در بیانه‌ای اعلام کرد که آلمان به دنبال اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهادهایی در روسیه خواهد بود که ادعا می‌شود در حمله سایبری به دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و نمایندگان این کشور نقش داشته‌اند. 

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در این بیانیه گفت «سرگئی جی نتشاجو» سفیر روسیه در آلمان امروز به وزارت امور خارجه دعوت شد تا محکومیت شدید آلمان و تصمیم برلین مبنی بر اعمال تحریم‌های سایبری اتحادیه اروپا علیه کسانی که مسئول این حمله سایبری بوده‌اند را اعلام کند. 

دفتر تحقیقات دادستانی ارشد فدرال در آلمان، اوایل این ماه به این نتیجه رسید که «دیمیتری بادین»، یک شهروند روسی در حمله هکری سال ۲۰۱۵ به دفتر آنگلا مرکل در پارلمان این کشور و دفاتر چندین قانونگذار دست داشته است.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد شواهدی که توسط بازرسان جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که دیمیتری بادین زمانی که این حمله سایبری را انجام داده، برای سرویس اطلاعات نظامی روسیه به همراه دیگر مظنونین که نام آنها هنوز مشخص نشده کار می‌کرده است. 

تحریم‌های سایبری اتحادیه اروپا علیه افراد یا نهادهایی در نظر گرفته می‌شود که حملات سایبری را بر کشورهای عضو این اتحادیه انجام می‌دهند. اقدامات متقابل شامل اعمال ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا برای این افراد و مسدود کردن دارایی آنها می‌شوند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر