۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۸۸۷
سردار پورجمشیدیان:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور ۳ مرکز آزمایش سلولی مولکولی و پی سی آر آزمایشگاهی داشتیم که با شیوع این ویروس در کشور تعداد مراکز آزمایش سلولی مولکولی ما به پنج عدد افزایش یافت.
به گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در باره اقدامات تجهیزاتی لجستیکی-پزشکی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: در خصوص اختصاص تجهیزات به بیمارستان های نیروهای مسلح وزارت بهداشت و درمان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بیمارستان های نظامی دست به دست هم دادند تا تجهیزات و ادوات لازم برای مقابله با ویروس کرونا تامین شود.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه نیز همپای سایر نیروهای مسلح بیمارستان های نظامی خود را از طریق معاونت بهداری رزمی و بخش مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی این معاونت تجهیز کرد.

سردار پورجمشیدیان با بیان اهمیت و نقش تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با همه توان از نظر دارو، تجهیزات حفاظتی و تخت های بیمارستانی، آی سی یو و ونتیلاتور ۱۲ بیمارستان نیروی زمینی سپاه را تجهیز کرد. ما تا قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور ۳ مرکز آزمایش سلولی مولکولی و پی سی آر آزمایشگاهی داشتیم که با شیوع این ویروس در کشور تعداد مراکز آزمایش سلولی مولکولی ما به پنج عدد افزایش یافت.

وی یادآور شد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور ما برنامه ریزی و کار گسترده‌ای در زمینه مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان های نظامی پیش بینی کردیم و با گسترش شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم برای تجهیز بیمارستان های نیروی زمینی سپاه به تجهیزاتی که نیازمند مقابله با ویروس کروناست؛ انجام شد. برای مثال ما در یک نامه ابلاغ کردیم که همه بیمارستان های نیروی زمینی سپاه موظف هستند تا ۱۰ تخت آی سی یو به صورت جداگانه برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص بدهند. همچنین برای تامین تجهیزات و ادوات این بیمارستانها و بخش های خاصی تدبیر شد و تجهیزاتی همچون ونتیلاتور ، اقلام حفاظتی،  تخت های بستری ، تختهای icu و دستگاه اکسیژن ساز پیشرفته برای بیمارستانها تهیه شد. 

 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان ساز و کار تهیه تجهیزات بیمارستانی نیروی زمینی سپاه؛ تاکید کرد: البته در این پروسه سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان که در وزارت بهداشت مأمور بودند خیلی موثر واقع شدند و به کمک معاونت های وزارت بهداشت توانستیم دستگاه های تنفسی و ونتیلاتور را برای بیمارستان های نیروی زمینی سپاه تهیه کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه  یکی از بیمارستان های بسیار خوبی که نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا تجهیز کرده بیمارستان شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه است که هم اکنون ۳۰ تخت آی سیو را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار دارد خاطرنشان کرد:  همچنین قرار است تعداد تختهای icu بیمارستان شهید صدوقی از ۳۰ تخت به ۴۵ تخت افزایش پیدا کند و ما در هفته گذشته تجهیزات راهبردی ازجمله ونتیلاتور و تختهای آی سی یو را دریافت کردیم و ۱۵ مانیتور هم تا هفته آینده دریافت خواهیم کرد و بیمارستان شهید صدوقی با ۴۵ تخت آی سی یو برای مقابله با ویروس کرونا آماده تر و قدرتمند تر خواهد شد؛ البته این بیمارستان جز بیمارستان هایی است که بسیار پیشرفته است و همه امکانات یک بیمارستان شهری را دارد و ما می توانیم با یک دستگاه اکسیژن ساز پرتابل که برای این مجموعه در نظر گرفته ایم روزانه تا ۴۰۰ نفر را همزمان برای مقابله با کرونا معاینه و حتی بستری کرده و دوران نقاهت را در این بیمارستان بگذارنند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر