۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۸۸۸۵
نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که شبکه‌های اجتماعی آمریکایی به طورسیستماتیک و تحت کنترل دولت واشنگتن صداهایی که خوشایند آمریکا نیست را سانسور می‌کنند.
به گزارش پایداری ملی، «الکساندر لوکاشویچ» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری در اروپا شب گذشته در جریان یک نشست آنلاین با اعضای کمیته دائمی این سازمان، شبکه‌های فیس بوک، یوتیوب و گوگل را متهم به سانسور رسانه‌های جمعی که خوشایند آنها نیست کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی در این باره گفت: شبکه‌های اجتماعی غربی از آزادی بیان«رسانه‌های ناخوشایند» تغییر مسیر داده‌اند. 

لوکاشویچ افزود: زمانیکه فیس بوک، یوتیوب و گوگل وارد فضای مجازی و جذب دنبال کنندگان شدند سخت بود که تصور کنیم سالها بعد این شرکتها از آزادی بیان به یک سیستم سختگیرانه بر روی جریان اطلاعات و سانسور رسانه‌های ناخوشایند روی بیاورند. 

وی متذکر شد که اخیرا شبکه یوتیوب که به صورت دوفاکتو توسط دولت آمریکا کنترل می‌شود جسابهای شبکه تلویزیونی شبه جزیره کریمه و دو آژانس خبری روسی زبان را حذف کرده است. این اقدام بدون هشدار قبلی و توضیح دلایل آن انجام شده است. ناگهان هزاران دنبال کننده از دسترسی به ویدئوهایی که میلیونها بار دیده شده‌اند منع می‌شوند. 

به گفته لوکاشویچ، تحت شعارهای زیبای دموکراسی و آزادی بیان، در آمریکا یک پاکسازی سیستماتیک فضای اطلاعات توسط پلتفرمهایی که زیرنظر دولت واشنگتن کنترل می‌شوند صورت میگیرد و این سبک دموکراسی آمرکایی است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر