۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۸۸۸۳
سردار جوانی:
معاون سیاسی سپاه گفت: ارسال سوخت از سوی ایران به ونزوئلا نشان داد که دوره و عصر آمریکا و زور گویی آنها پایان یافته است.
به گزارش پایداری ملی، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا علی رغم تهدیدهای آمریکا، گفت: تجارت آزاد حق همه ملت‌های جهان است و همه دولت‌ها و ملت از حقوق مساوی برای برقراری تجارت آزاد دارند و حقوق بین الملل نیز این حق را برای همه دولت‌ها و ملت‌ها قائل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات استکبار جهانی علیه تجارت آزاد و ایجاد محدودیت برای برخی کشورها گفت: در سال‌های گذشته یک نوع زورگویی را از کشورها سلطه گر شاهد بودیم که با قلدری و زور گویی حقوق ملت‌ها را ضایع می‌کردند و با نقص حقوق بین الملل مانع مبادله تجاری آزاد میانه سایر کشورها می‌شود و با اعمال تحریم اهداف زیاده خواهانه خود را دنبال می‌کردند.

معاون سیاسی سپاه در ادامه به تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته ما شاهد آن بودیم که آمریکا کشور ایران و ونزوئلا را تحت تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار داد تا از این طریق بتواند اهداف خود را محقق کند اما جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که به خوبی ثابت کرده در مقابل زیاده خواهی ها می‌ایستد و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند.

سردار جوانی ارسال بنزین به ونزوئلا را ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حقوق ملت ایران محکم ایستاده است و ارتباط با دوستان و متحدان خود را دنبال می‌کند. ایران ارتباط و تعامل بسیار خوبی با کشور ونزوئلا دارد به همین دلیل زمانی که تشخیص داده شد که می‌توان با این کشور مبادلات تجاری داشته و به آنها میعانات سوختی بفروشد تصمیم گرفت که این کار را انجام دهد و خوشبختانه این اقدام به بهترین شکل انجام شد.

وی افزود: اگرچه آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند که اقداماتی را برای مقابله با ارسال بنزین از سوی ایران به ونزوئلا انجام خواهند داد و مانع رسیدن ۵ نفتکش ایران به ونزوئلا خواهد شد، اما ایران قاطعانه اعلام کرد هر نوع عمل آمریکایی‌ها را پاسخ خواهد داد. امروز دنیا مشاهده می‌کند که نفتکش‌های حامل فرآورده‌های سوختی ایران یکی پس از دیگری در بنادر ونزوئلا لنگر می‌اندازند، اینها به خوبی نشان دهنده تحول ژئوپلیتیک و راهبردی در مناسبات بین المللی است.

معاون سیاسی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به پیامدهای ارسال سوخت از سوی ایران به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این اقدام ایران نشان داد که دوره و عصر آمریکا و زور گویی آنها پایان یافته است و باید این واقعیت را درک کنند که دیگر مانند گذشته نمی‌توانند به ملت و دولت‌های مستقل زور بگویند و خواست خود را به آنها تحمیل کنند.

سردار جوانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی است و می‌تواند در هر نقطه‌ای از جهان در راستای منافع خود و در چهارچوب حقوق بین الملل اقدام و تبادلات تجارت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی در آب‌های آزاد حق همه ملت‌های جهان است ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی از توانمندی بالایی برخوردار است که بتواند از حق ملت ایران دفاع کند، از سوی دیگر ایستادگی و مقاومت ملت ونزوئلا در مقابل فشارهای ظالمانه آمریکا بسیار مهم و قابل توجه است.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه خوشبختانه شاهد آن هستیم که یک پیوند میان دولت‌ها و ملت‌های مستقل و آزادی خواه در سطح جهان در حال شکل گیری است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی که سالهاست دست دوستی با ملت‌های منطقه داده امروز آمادگی دارد که با سایر ملت‌های جهان نیز مانند ونزوئلا در آمریکای لاتین پیمانی ناگسستنی داشته باشد و با کشور ونزوئلا روابطی استراتژیک و پایدار داشته باشد. نقطه مشترک همکاری ایران و ونزوئلا این است که هر دوی این کشورها در مقابل قلدری و زیاده‌خواهی سران ایالات متحده آمریکا ایستاده اند.

سردار جوانی با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا در سطح منطقه غرب آسیا گفت: کاهش نفوذ آمریکا تنها منطقه در غرب آسیا محدود نشده و امروز شاهدیم که در آمریکای لاتین نیز قادر نیستند از ابزارها زورگویی خود استفاده کنند و دلیل آن این است که دولت و ملت‌ها در گوشه، گوشه جهان مقابل زورگویی‌های آنها ایستاده‌اند و همه اینها به خوبی ثابت می‌کند عصر آمریکا پایان یافته و آنها باید متوجه این معنا باشند.

وی افزود: رسیدن کشتی‌های حامل سوخت ایران به بنادر ونزوئلا پیامی از تغییر و تحول در متن روابط بین الملل داد و ثابت می‌کند عصر زورگوی آمریکا پایان یافته است و نظامی چند قطبی، بر اساس روابط چند جانبه در حال شکل‌گیری است و این نظام می‌تواند منافع همه دولتها و ملت‌های مستقل را تأمین کند و آن رابطه ظالمانه و زورگویانه و سلطه پذیری را کم کم به پایان ببرد.

معاون سیاسی سپاه آمریکا را نماد قلدری و زورگویی در سطح جهان دانست و گفت: امروز می‌بینیم که سران آمریکا در مقابل ملت آزادیخواه ایران و حرفی برای گفتن ندارد، پس سایر ملت‌ها نیز باید آگاه باشند که حق و حقوق خود را باید طلب کنند، آمریکایی‌ها نیز باید بدانند حقوق ملت‌ها باید رعایت شود و هر ملتی باید بتواند از منافع خودش دفاع و از حقوق خودش بهره‌مند شود و در چارچوب قواعد به منافع خود برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر