۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۸۸۷۳
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به روند انتشار بدافزارها در فضای مجازی گفت: مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابد.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ " داوود معظمی گودرزی" گفت: مجرمان در فیشینگ با تماس تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابند. مجرمان فضای مجازی با تکنیک‌های مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی طعمه هایشان می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا فاتب با اشاره به روند انتشار بدافزارها در فضای مجازی گفت: مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابد.

وی ادامه داد: هکرها در این روش از طریق تلفن با طعمه های خود ارتباط برقرار می‌کنند و ضمن اینکه خود را نماینده بانک، شرکت معتبر و یا سازمانی که شما می‌شناسید معرفی می‌کنند از شما می خواهند جهت دریافت جایزه اطلاعات بانکی خود را در اختیارشان قرار دهید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برای واریز هر گونه وجه به حساب شما اعم از جایزه، پاداش و مزایا نیازی به اعلام رمز بانکی شما نخواهد بود. برای مقابله با هکرها و حملات فیشینگ این نکته را فراموش نکنید.

وی در ادامه از هم‌وطنان درخواست کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به‌صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر