۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۷
پازوکی:
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان هدف از برگزاری هفته پدافند غیر عامل را فرهنگ سازی ذکر کرد و گفت: زیرا توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل باعث تقویت نظام می شود.
عباس پازوکی صبح شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته پدافند غیر عامل استان سمنان در محل استانداری، پدافند غیرعامل را یک استراتژی مهم برای کشور دانست و افزود: با توجه به جایگاه ویژه سیاسی جغرافیایی و جایگاه فکری و اعتقادی کشورمان در منطقه بحث پدافند غیرعامل مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفت و می بایست در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیستی و فناوری لازم است بحث پدافند غیر عامل بصورت جدی دنبال شود.

وی افزود: اگر پدافند غیر عامل را در همه عرصه ها در نظر بگیریم و تهدیدات و آسیب پذیری ها را شناسایی کنیم، قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان را افزایش می دهیم و آسیب پذیری کشور در همه عرصه ها کاهش می یابد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان، همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: برای برگزاری برنامه های ترویجی، آموزشی و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیر عامل برنامه ریزی ویژه ای شده و علاوه بر تشکیل شورای پدافند غیرعامل به ریاست استاندار سمنان، برنامه های ترویجی، آموزشی و فرهنگی ویژه ای در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

پازوکی تصریح کرد: برگزاری همایش با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان و نشست های خبری و مصاحبه مطبوعاتی و تهیه فیلم و کلیپ و مصاحبه با صاحب نظران در این زمینه پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی همچنین افزود: در حال پیگیری ایجاد قرارگاه های زیستی و سایبری بصورت مجازی هستیم و قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز در آینده در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: بصورت ابتکاری در هر فرمانداری یک نفر بعنوان همکار با اداره کل پدافند غیر عامل معرفی شده و با پیگیری به عمل آمده با وزارت کشور، بزودی در هر فرمانداری یک پست کارشناس پدافند غیر عامل نیز ایجاد می شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان هدف عمده برنامه های هفته پدافند غیر عامل را فرهنگ سازی ضرورت و اهمیت پدافند غیر عامل در همه عرصه ها بیان کرد و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل را باعث تقویت نظام دانست.

پازوکی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری بعنوان حماسه سیاسی حماسه اقتصادی و مطرح شدن استراتژی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: مساله کاهش وابستگی اقتصادی و توانمند شدن تولید و رونق اقتصادی یک استراتژی پدافند غیر عامل است و بازدارندگی در مقابل فشار و تهدیدات دشمن از طریق تحریم و ... ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه در عرصه سیاسی و قدرت دیپلماتیک نیز حضور مردم در صحنه بعنوان پشتوانه نظام یک قدرت پدافند غیرعامل است تصریح کرد: این حضور باعث اقتدار سیاسی نظام و قدرت دیپلماسی خارجی نظام می شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر