۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۷۶۵۳
استاندار گیلان با اشاره به کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: گیلان، کماکان جزو استان‌های بحرانی کشور است و همچنان آمار مبتلایان، بالاست و نگران موجب مسافرت‌های نوروزی هستیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پنجشنبه‌ شب در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سالن اجتماعات استانداری، با اشاره به کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌های استان اظهار کرد: هرچند ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کاهش‌یافته اما نباید به این موضوع دل‌خوش باشیم چراکه همچنان جزو استان‌های بحرانی هستیم و آمار مبتلایان ما بالاست.

وی با اشاره به فراگیری ویروس کرونا در سراسر گیلان بیان کرد: وجود بیماران بستری در بیمارستان‌های مختلف در شهرستان‌ها مؤید این امر است و به سبب اینکه در آستانه نوروز و احتمال سفرهای تفریحی هستیم، نگرانی بیشتری دارم و پیوسته باید به هم‌وطنان هشدار دهیم که محیط جغرافیایی گیلان، آلوده به ویروس کروناست.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استمرار آموزش‌ها گفت: هرچند بر اساس بررسی‌های میدانی، رفت‌وآمدها و ترددها کاهش‌یافته، ولی به این موضوع قانع نیستیم و معتقدیم مردم باز هم باید در خانه بمانند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

 زارع با اشاره به اینکه مردم باید امسال نوروز را در منزل و کنار خانواده خود جشن بگیرند تصریح کرد: عید ما، بعد از شکست کروناست و انجام برخی مراسم‌ها همچون مراسم بزرگداشت روز شهدا و نیز آیین پنجشنبه آخر سال به‌صورت مجازی برگزار شود و از برگزاری تجمع‌ها جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به تصمیم دولت برای پایش مسافران خروجی استان‌ها با دستور رئیس‌جمهور گفت: در ستاد استانی نیز تصمیم گرفته بودیم که غربالگری ورودی‌ها به گیلان را استمرار بخشیم.

وی به ابلاغ بخشنامه‌های دورکاری کارمندان برای پیشگیری از تجمع نیروهای انسانی و ادامه اجرای این ابلاغیه تا زمان فائق آمدن بر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در حوزه بهداشت محیط و جغرافیا، با مدیریت فرمانداران، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با کمک سپاه و ارتش اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما همچنان اماکن آلوده وجود دارد و با همین استدلال بر جلوگیری از سفر هم‌وطنان به گیلان، اصرار داریم.

زارع با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان با مشارکت هفت هزار و 500 بسیجی و سه هزار و ۵۰۰ بهورز و مراقبان سلامت بیان کرد: این طرح در گیلان زودتر از استان‌های دیگر شروع شد و توانسته‌ایم رتبه اول را بین استان‌ها داشته باشیم که البته دلیل اصلی این توفیق، همکاری و همراهی مردم است.

وی با بیان اینکه با گذشت چهار روز از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تا زمان حاضر یک‌میلیون و 270 هزار نفر یعنی حدود 50 درصد جمعیت استان پایش شده‌اند، گفت: این امر از این بابت مهم است که اگر فردی دارای یکی از علائم مشخصه بیماری باشد، به مراکز درمانی هدایت و در صورت نیاز، بستری می‌شود.

 استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان در حوزه زیرساخت‌های درمانی از متوسط کشوری پایین‌تر است، تصریح کرد: توجه وزارت بهداشت به تقویت نیروی انسانی و کادر درمانی استان ضروری است و در نامه‌ای که به آن وزارتخانه نوشته‌ام؛ نیاز استان به 150 پزشک عمومی، متخصص و کمک پرستار را اعلام کرده‌ام چراکه کادر درمانی کنونی، به سبب انجام کار سنگین، خسته شده‌اند.

زارع با اشاره به اینکه هرچند همه استان‌های کشور درگیر کرونا هستند ولی در گیلان بنا به شرایط خاص همچنان نیازمند توجه وزارت بهداشت هستیم، افزود: خواستار ارسال بیشتر تجهیزات، ملزومات، داروهای خاص و وسایل محافظت شخصی برای کادر درمانی هستیم.

وی به افزایش سه برابری تولیدات واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش در گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۲ واحد تولیدی به‌صورت تمام‌وقت و سه شیفته در حال فعالیت هستند و نیز روزانه 15 تن الکل در استان تولید می‌شود اما همچنان با کمبود محصولات ذر این بخش مواجه هستیم.

استاندار گیلان با قدردانی از فعالیت‌های مردمی و خیران برای رفع کاستی‌های حوزه تجهیزات بهداشتی بیان کرد: مجموعاً کادر درمانی استان فداکارانه خدمت کردند و به همین خاطر تعدادی از پزشکان و پرستاران ما در مسیر ایثارگری اجتماعی، شهید راه خدمت شدند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه در پیشگیری و موفقیت در مقابله با این بیماری، خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و رعایت توصیه‌های بهداشتی است، افزود: اکثریت مردم به‌خوبی این توصیه‌ها را رعایت کردند اما معدودی هم بودند که کم‌توجهی داشتند و امروز هم این نگرانی را دارم که با گذشت زمان توجه به توصیه‌های بهداشتی کم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر