۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۷۵۹۸
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از آمادگی این دانشگاه برای تولید کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره تولید کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا گفت: این دانشگاه آمادگی خود را برای تولید کیت‌های تشخیصی به ستاد کرونا و وزارت بهداشت،‌ درمان و آ‌موزش پزشکی اعلام کرده است. 

انجام مقدمات تشخیص ویروس کرونا در دانشگاه علم و صنعت ایران ​

وی افزود: دو گروه آموزشی بایوالکترونیک و بایومکانیک با توجه به اینکه از  قبل در این حوزه فعال بودند مقدمات تشخیص ویروس کرونا را انجام داده‌اند و توانستند نتایج خوبی بگیرند و در حال حاضر باید اطلاعات عملی و واقعی این ویروس را از وزارت بهداشت دریافت کنیم که مقدمات کار فراهم شده و امیدواریم این  اتفاق مبارک بزودی رخ دهد.  

ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری در شبکه آزمایشگاهی 

 رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: فعالیتی هم در حوزه ایجاد شبکه آزمایشگاهی داریم و حدود ۲ سال است همکاران در دانشکده مهندسی صنایع این فعالیت را با مشارکت تعدادی از دانشگاهیان علوم پزشکی شکل داده‌اند که به دکتر زالی و وزیر بهداشت و درمان اعلام کرده‌ایم و زیرساخت‌های نرم‌افزاری موجود است که به راحتی می‌توانند اطلاعات را در جای جای کشور وارد شبکه کنند که به راحتی بحث غربالگری و آمارگیری از طریق این سامانه به خوبی شکل می‌گیرد. 

ذاکری گفت: به مراجع ذی‌ربط اعلام کردیم و همکاران در تلاش هستند شبکه و سامانه موجود را در بحث کرونا را توسعه دهند و امیدواریم دین اجتماعی دانشگاه و همکاران دانشگاهی در این زمینه محقق شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر