۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۷۳۸۱
فعالیت گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: تا به امروز 1518 باب مسجد، مکان مذهبی و مدرسه و هم‌چنین 2091 نقطه از معابر و اماکن عمومی در استان‌های مختلف کشور توسط گروه‌های جهادی ضدعفونی شده است.
محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های این سازمان جهت همیاری و کمک رسانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: قرارگاهی در ذیل مجموعه قرارگاه زیستی بسیج برای مقابله و ریشه‌کنی ویروس کوید 19 در بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است و از روزهای اولی که زمزمه ورود این بیماری در کشورمان مطرح شد، به ویژه جهادگران ما در حوزه پزشکی فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: نزدیک 884 گروه جهادی این سازمان به طور تخصصی و جدی در این عرصه ورود کرده و به ارائه خدمات پزشکی مشغول هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره خدماتی که این سازمان برای بهبود فضای بهداشتی جامعه ارائه کرده است، گفت: تا به امروز حدود 1518 باب مسجد، اماکن مذهبی و مدرسه و همچنین 2091 نقطه از معابر و امکان عمومی در استان‌های مختلف کشور توسط گروه‌های جهادی ضدعفونی شده است تا فضای شهری و اماکن مذهبی که مردم در آن حضور می‌یابند، عاری از آلودگی و انتقال بیماری باشد.

زهرایی با اشاره به اقدامات مختلف گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: گروه‌های جهادی در حوزه پزشکی در مبادی ورودی برخی از استان ها فعال و در حال غربالگری مسافران برای شناسایی افراد بیمار و کمک رسانی به آنها هستند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود و همچنین در تامین کادرهای درمانی بیمارستان‌ها در شیفت های مختلف نیز مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: ملاقات با بیماران ترخیص شده و اطلاع از اوضاع و احوال آنان در دستور کار این تیم ها قرار گرفته است و همچنین گروه های جهادی در بیمارستان ها جهت حمایت و تقدیر از کار پرستاران و پزشکان که در خط مقدم جبهه مقابله با این بیماری هستند، حضور پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با عنوان اینکه در حوزه آموزش برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز این سازمان وارد عمل شده است، عنوان کرد: بیش از 217 هزار بروشور آموزشی چاپ شده و میان مردم خانه به خانه و چهره به چهره در حال توزیع است که این موضوع با آموزش کادرهای مجرب در این حوزه انجام می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر