۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۷۳۸۰
نشست بررسی ابعاد رسانه‌ای و روانشناختی شیوع ویروس کرونا با حضور دکتر محسن محبی، معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران رسانه‌ای و روانشناسان در سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، در ابتدای این نشست دکتر محسن محبی معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی، آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی صحیح مهمترین اقدام برای مقابله با کروناست، گفت: این بیماری درمان و دارو ندارد از همین رو پیشگیری و جلوگیری از شیوع، مهمترین راهکار برای مقابله با آن است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری نیز ما نیازمند اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح هستیم تصریح کرد: تنها در صورتی که آرامش در جامعه و بین مردم حاکم باشد اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم به بهترین شیوه اجرا و رعایت خواهد شد. آرامش نیز تنها در صورتی ممکن است که مردم از حقایق آگاه باشند و اطلاع‌رسانی و آموزش به بهترین نحو ممکن انجام شود.

در ادامه این نشست کارشناسان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

اطلاع رسانی شفاف در مورد میزان شیوع، افراد مبتلا و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، آموزش شفاف در مورد علائم این بیماری و تفاوت‌های آن با سایر بیماری‌های مشابه از جمله آنفلوآنزا، آموزش اقدامات پیشگیرانه، فرآیند مراجعه و آدرس مراکز مراجعه موارد مشکوک، معرفی فرآیندهای درمان و بهبودی، آموزش لازم به کارکنان اورژانس و خدمات درمانی و لزوم مداخلات روانشناختی به عنوان بخشی از خدمات ارائه شده به عموم، مبتلایان واقعی یا احتمالی و کارکنان نظام خدمات بهداشت و درمان از جمله توصیه‌های کارشناسان به مدیران و تصمیم گیران بود.همچنین متخصصان روانشناسی و روانپزشکان حاضر در این نشست توصیه‌هایی را در مورد لزوم مداخلالت روانشناختی در زمینه مقابله با بیماری کرونا مطرح کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر