۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۷۳۸
تقاضای شرکت‌های فناوری آمریکا برای برخورد کنگره با آژانس امنیت ملی
به نقل از پی سی ورلد، این شرکت‌ها معتقدند کنگره هر چه سریع تر باید قانونی تصویب کند تا بر اساس آن جمع‌آوری اطلاعات خصوصی شهروندان در اینترنت از سوی این آژانس با شفافیت و دقت بیشتری صورت بگیرد.

این درخواست پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن که حیثیت شرکت‌های بزرگ آی تی در آمریکا را به خطر انداخته ارائه می‌شود. بر این اساس فیس‌بوک، مایکروسافت، اپل، گوگل و برخی دیگر از موسسات بزرگ آی تی در ایالات متحده به نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی در آمریکا امکان داده بودند تا به طور مستقیم و بی واسطه به سرورهای خود که حاوی اطلاعات صدها میلیون کاربر است دسترسی داشته باشند.

شرکت های فناوری آمریکا همچنین از کنگره خواسته اند تا اجازه افشای درخواست‌های آژانس امنیت ملی برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران را پیدا کنند. آنها می‌گویند به طور مرتب درخواست‌هایی در این زمینه دریافت می‌کنند و باید بتوانند اطلاعات کلی آماری مربوطه را افشا کنند تا اطلاعات کاربران را به خود جلب کنند.

کنگره آمریکا هم اکنون به دنبال تصویب قانونی است که دولت آمریکا را موظف به ارائه گزارش سالانه در مورد درخواست های فوق‌الذکر می کند و شرکت های اینترنتی و مخابراتی هم خواهند توانست این اطلاعات را هر سه ماه یکبار افشا کنند.

AOL، LinkedIn، Reddit، توییتر، یاهو، موزیلا و برخی نهادهای مدافع حقوق کاربران اینترنت و آزادی‌های اجتماعی از جمله دیگر موسساتی هستند که درخواست یاد شده را به کنگره ارائه کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر