۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۹
رئیس ستاد توسعه فناوری نانو ایران:
سعید سرکار در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار برون مرزی گفت، ایران در حوزه نانو رتبه نخست جهان اسلام و خاورمیانه را دارد
رئیس ستاد توسعه فناوری نانو ایران از رتبه هشتم ایران در جهان در حوزه فناوری نانو خبر داد.

سعید سرکار در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار برون مرزی گفت، ایران در حوزه نانو رتبه نخست جهان اسلام و خاورمیانه را دارد.

وی به وجود 15 هزار متخصص حوزه فناوری نانو در سطوح کارشناسی ارشد و دکترای مراکز علمی و دانشگاهی ایران اشاره کرد و افزود، تعداد 350 شرکت دانش بنیان در بخش طراحی ساخت و ارائه خدمات مرتبط با نانو فعال هستند که نزدیک به 150 شرکت محصولات خود را به بازار عرضه و برخی نیز به کشورهای دیگر صادر کرده اند.

سرکار ایران را تنها کشور منطقه و جهان اسلام عنوان کرد که در نمایشگاههای معتبر بین المللی محصولات نانو از جمله نمایشگاه ژاپن، چین و اتحادیه اروپا شرکت فعال دارد.

وی اظهار داشت، در 9 حوزه صنعتی، محصولات مبتنی بر نانو تولید می شود که از آن جمله 38 قلم از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، مواد آرایشی- بهداشتی و داروهای بر پایه نانو همچون داروی ضد سرطان نانو را می توان برشمرد.

رئیس ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به نقش نانو در توسعه و ارتقاء صنعت کشاورزی، نساجی، ساختمان، محیط زیست و آب یادآور شد: در حال حاضر 200 محصول مبتنی بر فناوری نانو در بازار ایران عرضه می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر