۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۶۶۴۴
به رغم استقبال از معامله قرن؛
وزیر خارجه انگلیس علیرغم استقبال از معامله قرن، مدعی نگرانی در باب احتمال الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در مورد الحاق احتمالی مناطقی از کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت، هر اقدام این‌چنینی تلاش‌ها برای ازسرگیری گفتگوهای صلح (مذاکرات سازش) را بر باد خواهد داد.

راب افزود: انگلیس نگران گزارش‌هایی در مورد حرکت‌های احتمالی به سوی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از سوی اسرائیل است.

به گفته او، هر حرکت یک‌طرفه‌ای در این مسیر نقض قوانین بین‌المللی است و هیچ گونه تغییری در این زمینه نمی‌تواند بدون توافق طرف‌های مناقشه انجام شود.

ادعای انگلیسی‌ها مبنی بر نگرانی از سرنوشت کرانه باختری در حالی مطرح می‌شود که راب پیشتر در استقبال از طرح اعلامی ترامپ موسوم به معامله قرن مدعی شده بود: این آشکارا یک طرح پیشنهادی مهم است که بازتاب [صَرف] زمان و تلاشی قابل ملاحظه است. ما، آنها (رهبران اسرائیل و فلسطین) را تشویق می‌کنیم تا به این طرح‌ها توجهی صادقانه و منصفانه مبذول دارند و بررسی کنند که آیا آنها نخستین گام در مسیر بازگشت به میز مذاکره هستند.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در رونمایی از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن ادعا کرد: امروز گام مهمی به سوی صلح برداشته خواهد شد. حکومت‌های منطقه می‌فهمند که تروریسم و افراطی‌گری دشمن همه است. دیروز یا نتانیاهو و گانتز دیدار کردم؛ هر دو با من دیدار کردند و حمایت خود را از این تلاش‌ها اعلام کردند تا نشان دهند اسرائیل طرفدار صلح است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر