۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۶۶۲۷
ایتالیا روز جمعه ،پس از ثبت ابتلای دو گردشگر چینی به ویروس کرونا در این کشور، وضعیت فوق‌العاده ملی اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، دولت ایتالیا روز جمعه برای تسریع تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا، وضعیت فوق‌العاده ملی اعلام کرد تا اختیارات مقام‌های محلی و ملی را در این رابطه افزایش دهد.

وضعیت فوق‌العاده در ایتالیا که تا 6 ماه ادامه خواهد داشت، پس از آن اعلام می‌شود که روز پنجشنبه یک زوج گردشگر چینی در شهر رم پایتخت این کشور مبتلا به ویروس تشخیص داده شدند.

این زوج اکنون در بیمارستانی در شهر رم تحت معالجه هستند و پلیس اتاق محل اقامت آن‌ها در هتل را مسدود کرده است.

ایتالیا پروازها به چین و از آن کشور به ایتالیا را تعلیق کرده و اجازه فرود پروازهایی را که پیش از اعلام وضعیت فوق‌العاده برخاسته بودند، داده است اما همه مسافران آن باید آزمایش بدهند.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز پنجشبه گذشته در ارتباط با شیوع ویروس جدید کرونا وضعیت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد.

ویروس کرونا اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

آخرین آمارها حاکی از کشته شدن 213 نفر و ابتلای نزدیک به 8 هزار نفر در اثر این ویروس است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است، دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، آنان از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.  

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود.

نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر