۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۶۱۳۷
گزارش غیر موکد رسانه‌های عراق حاکیست که مسئولان این کشور در مذاکرات اولیه با مقامات آمریکایی، پیشنهاد جایگزین کردن نیروهای ناتو را به جای نیروهای آمریکایی در عراق داده اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا این خبر در رسانه های عراق امروز دوشنبه بازتاب گسترده ای داشته است.

طبق این خبر، دولت عراق و آمریکا در مذاکرات اولیه پیرامون آینده نیروهای آمریکایی در عراق به این اتفاق نظر رسیده اند که نیروهای ناتو جایگزین نیروهای آمریکایی شوند.

براساس این توافق اولیه که هنوز دولت عراق به طور رسمی تایید نکرده، خاطر نشان شده است که نیروهای آمریکایی می توانند در قالب ناتو در اراضی عراق حضور داشته باشند.

منبع عراقی افزوده است که دو طرف عراقی و آمریکایی توافق کرده اند که مذاکرات اخراج نظامیان آمریکا بین شش ماه تا یکسال به طول انجامد.

این منبع اضافه کرده است که طرف عراقی به آمریکایی اعلام کرده است که بغداد به پایگاه های نظامی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند، نیاز دارد.

پارلمان عراق در 15 دیماه گذشته قانون اخراج نظامیان آمریکا از اراضی عراق را به تصویب رساند.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق متعاقب آن، در تماس تلفنی از وزیر امور خارجه آمریکا خواست تا نماینده هایی برای مذاکره جهت زمینه سازی خروج نظامیان آمریکا از عراق به بغداد اعزام کند.

مقامات امریکا در طول روزهای گذشته همچنان پیرامون اخراج نظامیان خود از خاک عراق، سر ناسازگاری نشان داده اند.

رییس جمهوری آمریکا خروج نظامیانش را منوط به اخذ مبالغی دانسته که ارتش امریکا در پایگاه های نظامی عراق هزینه کرده است و برخی مقامات این کشور نیز از سازماندهی حضور نظامیان آمریکا به جای خروج آنها از خاک عراق سخن گفته اند.

عدم همراهی کردها و بخش قابل توجهی از جریان های سیاسی اهل سنت با قانون پارلمانی اخراج نظامیان امریکا از عراق، واشنگتن را به بهانه تراشی برای عدم خروج نظامیانش واداشته است.

باوجود اینها، دولت و بسیاری از جریان های سیاسی و افکار عمومی عراقی بر اخراج نظامیان آمریکا اصرار کرده و گروه های مقاومت اسلامی تهدید کرده اند در صورت تعلل آمریکا در عدم خروج نظامیانش، آنها را به عنوان نیروهای اشغالگر، مورد هدف قرار خواهند داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر