۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۵۳۷
سردار نقدی در همایش سالیانه کانون دانش‌پژوهان نخبه:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رسالت بسیج فقط جنگیدن و قتال نیست، گفت: یکی از عرصه‌های مهم برای مجاهدت بسیجیان، مجاهدت علمی است.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز جمعه در همایش سالیانه کانون دانش پژوهان نخبه شهید علم الهدی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سلحشوری‌های جاودان آن ایام اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید بسیجی فرمودند، رسالت بسیج فقط جنگیدن نیست بلکه یک جهاد همه جانبه علیه نفس اماره، نفاق، قدرت طلبی، انحراف و تجاوز و قلدری بین‌المللی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر حفظ روحیه سلحشوری بسیجیان در همه عرصه‌ها تصریح کرد: بسیجیان تا در گوشه‌ای از منطقه، یک میدان رزم پیدا می‌شود فکر می‌کنند این میدان جنگ با دشمن است و صفی از آنها تشکیل می‌شود در حالی که عرصه‌های دیگری از جمله مجاهدت علمی برای جهاد وجود دارد.

وی مجاهدت علمی را اصلی‌ترین رکن قدرت یک کشور مطرح کرد و با اشاره به حدیث امام علی (ع) که می‌فرمایند علم قدرت و توانایی است، خاطر نشان کرد: باید خود را از دانش پر کنیم و عالم باشیم چرا که اگر علم نداشته باشیم زیر دست خواهیم بود.

سردار نقدی با اشاره به عقب ماندگی‌های علمی کشور در سه قرن اخیر و لزوم جبران کردن این عقب ماندگی تاکید کرد: ما امروز به برکت وجود یک ولی امر که خود دانشمندی به تمام معنا و متخصصی برجسته در رشته‌های مختلف علمی است و همچنین به برکت حضور جوانانی مومن که دنباله رو این ولی امر هستند کشورمان با سرعت و شتابی بالا و غیر قابل باور برای جهانیان در حال پیشرفت علمی است.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه پیشرفت علمی لازمه جامعه‌ای است که از اسلام دم می‌زند، خاطر نشان کرد: ما در صحنه جهاد علمی به جوانانی نیاز داریم که به آزمایشگا‌ه‌ها و کتابخانه‌ها بروند و تا رسیدن به حقیقتی که مد نظر است دست از تلاش و مطالعه برندارند.

وی برتری دانش آموزان و دانشجویان در کنکور و المپیادهای مختلف را نشانه‌ای از این مجاهدت‌های علمی دانست و در عین حال تاکید کرد: این برتری‌ها همه علم نیست و باید تلاش کنیم علم را به شکل کامل کسب کنیم.

سردار نقدی یکی از ضعف‌های کشور در عرصه علم را ضعیف بودن در بکارگیری این علوم عنوان کرد و افزود: مسئله‌ای که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم تنها با این علوم مشکلات خود را حل کنیم.

در این مراسم از برگزیدگان کانون دانش پژوهان نخبه که در مسابقات ملی و بین المللی موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شده بودند از سوی سردار نقدی تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر