۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۵۲۸
سازمان خبرگزاری‌های کشورهای آسیا و اقیانوس آرام ضمن تأکید بر اینکه جنگ سوریه برای فعالیت خبرنگاران مضر است خواستار پایان این جنگ شد.

شرکت‌کنندگان در پانزدهمین نشست مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های کشورهای آسیا و اقیانوس آرام (Organization of Asian-pacific News Agencies - OANA) 20-18) خواستار پایان جنگ در سوریه شدند.

آقای «کرنال اوزتورک» رئیس و مدیر کل این سازمان گفت: «تمایل دارم به اعضای برجسته اوآنا اعلام کنم که ما در مقام خبرگزاری باید به مسئولیت تاریخی‌مان عمل کنیم و به وجدان بشری‌مان اجازه دهیم تا در امر گسترش دسترسی‌پذیری اطلاعات خبری به مردم جهان، راهنمای ما باشد.»

وی افزود اوضاع کشور مصر و سوریه برای کار خبرنگارانی که دنیا روی آنها برای باخبر شدن از رویدادها حساب می‌کند، خطرناک است.

مدیر کل سازمان خبرگزاری‌های کشورهای آسیا و اقیانوس آرام (اوآنا) تأکید کرد: «دولت کودتا در مصر مردم بی‌دفاع خودش را کشت، رسانه‌های خدمت‌رسان در مصر را محصور کرد، دفاتر خبرگزاری‌ها را تعطیل کرد و سازمان‌های رسانه‌ای را از انجام وظایفشان منع کرد. در جنگ داخلی سوریه هم تعدادی روزنامه‌نگار کشته یا زخمی شدند.»

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: «امیدواریم جنگ داخلی در سوریه هر چه سریع‌تر به پایان برسد.»

سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوس آرام به ابتکارعمل یونسکو و در جریان کنفرانس رسانه‌های ملی آسیایی در بانکوک، در اکتبر سال 1961 بوجود آمد.

از ایران مدیرعامل خبرگزاری فارس و مدیران خبرگزاری‌های ایرانا و مهر نیز در این اجلاس حضور دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر