۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۴۶
توسط سردار بهمن کارگربیان شد؛
به گفته رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در هر یک از این روزها به موضوعاتی چون رژه نیروهای مسلح، بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی و توجه به پدافند غیرعامل، توجه به خدمت مقدس سربازی و دلاوری‌های سربازان در مقابل دشمن، نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد شهدا و تجلیل از جانبازان،آزادگان و غبارروبی مزارهای شهدا، وحدت نیروهای مسلح و گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه(ع) و توجه به دریافت عبرت‌های حاصل از جنگ تحمیلی پرداخته‌ خواهد شد.
سردار بهمن کارگر با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس سرلوحه قراردادن "درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی" است گفت: در مورد سیاست‌ها و اهداف امسال مهمترین مسئله ایجاد تقویت اقتدار، وحدت و همبستگی و مشارکت عمومی است.
وی به تشریح سیاست ها و رویکردهای برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برنامه ها مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری است که استفاده بهینه از تبلیغات برای توجه کردن مردم به برنامه ها، بهره گیری از مشارکت نهادها و دستگاهها، توجه به نسل جوان و نوجوانان، بهره گیری از تجربیات جنگ تحمیلی و توجه به سبک زندگی از جمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس به آن توجه خواهیم داشت.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد: در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال به شهدای زن و شهدای روحانی به صورت ویژه پرداخته می‌شود.
سردار کارگر در این نشست برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تشریح و افزود: در هفته دفاع مقدس امسال شهیده سیده طاهره هاشمی به عنوان شهیده زن شاخص امسال معرفی خواهد شد و همچنین امسال کتاب «نورالدین پسر ایران» به عنوان کتاب سال دفاع مقدس معرفی خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرد: هفته دفاع مقدس از روز 31 شهریورماه تا ششم مهرماه به ترتیب اقتداروصلابت، روز اول «دانش‌پژوهی و دفاع ملی»، روز دوم «سربازی و پایمردی»،روز سوم «عفاف و پاسداری»، روز چهارم«ایثارگران و شهیدان»، روز پنجم«روحانیت، رزمندگان و ولایت‌مداری» وآخرین روز «درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی» نام گرفته است.
به گفته وی، در هر یک از این روزها به موضوعاتی چون رژه نیروهای مسلح، بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی و توجه به پدافند غیرعامل، توجه به خدمت مقدس سربازی و دلاوری‌های سربازان در مقابل دشمن، نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد شهدا و تجلیل از جانبازان،آزادگان و غبارروبی مزارهای شهدا، وحدت نیروهای مسلح و گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه(ع) و توجه به دریافت عبرت‌های حاصل از جنگ تحمیلی پرداخته‌ خواهد شد.
سردار کارگر همچنین تبیین نقش اقتدار، وحدت، همبستگی و مشارکت عمومی دربرابر بیگانگان، خودباوری، توجه نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس، بازنگری نمادها و الگوهای معنوی اسلامی دفاع مقدس و به کارگیری آموزه‌های دفاع مقدس را نیز از جمله سیاست‌ها سی‌وسومین سالگرد هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
وی درباره برنامه‌های شاخص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: تشکیل ستاد رسانه‌ای هفته دفاع مقدس در محل خبرگزاری دفاع مقدس، افتتاح دفاتر خبرگزاری دفاع‌مقدس در ادارات حفظ آثار کل استان‌ها، برگزاری تورهای خبرنگاری جهت بازدید از مناطق عملیاتی و راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد به شمار می‌آیند.
وی با بیان اینکه قرار است ارتش 18 برنامه را در هفته دفاع‌مقدس برگزار کند، یادآور شد: تشریح برنامه‌های گرامیداشت دفاع‌مقدس در رسانه‌ها،برگزاری مراسم سالگرد عملیات «کمان 99» در پایگاه‌های نیروی هوایی، سخنرانی فرماندهان ارتش پیش از خطبه‌های نماز جمعه، معرفی دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به وابستگان نظامی در قالب کتاب و مقاله از جمله این برنامه‌ها هستند.
سردار کارگر درباره برنامه‌های سپاه نیز اظهار کرد: برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رده ها و اقشار بسیج، برگزاری 33 نمایش رزمی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در همه استان‌ها، برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس در تهران، بزرگداشت عملیات شکست حصر آبادان در شهر آبادان، برگزاری یادواره شهدا در سراسر کشور، رونمایی از کتاب های جدید نشر فاتحان وآلبوم های سرود و موسیقی متعلق به سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج و مسابقه سراسری کتاب‌خوانی در فضای مجازی از طریق سایت سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج برنامه‌هایی هستند که سپاه برگزار خواهد کرد.
هر یک از نهادهای دیگر مانند نیروی انتظامی با برگزاری مراسم بزرگداشت سربازان شهید، تجلیل از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، شرکت در یگان های نمونه در مراسم رژه نیروهای مسلح می پردازند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با افتتاح پروژه‌های دفاعی کشور، وزارت جهاد کشاورزی با تهیه برنامه تلویزیونی پیرامون نقش پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد با همکاری صداوسیما،. افتتاح پروژه های آماده بهره برداری به نام شهدا. نیز هفته دفاع مقدس را گرامی خواهند داشت.
در پایان این نشست خبری سردار کارگر رئیس ستاد برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر