۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۸۸
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی خود در سروش نوشت: راهپیمایی اربعین حسینی باید به عنوان گام بلند در مسیر آرمان مهدویت دیده شود و گستره آن همه جهان اسلام را در برگیرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در یادداشتی کوتاه در کانال شخصی خود در سروش آورده است: اجتماع میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) و راهپیمایی باشکوه اربعین از جمله حوادث استثنایی تاریخ است. حادثه‌ای که در عصر ما رقم می‌خورد و باید قدر آن دانسته شود. به راستی امروز می‌توان قضاوت کرد که امام حسین(ع) و یارانش پیروز میدان بوده‌اند و جبهه ظلم و کفر برای همیشه تاریخ شکست خورده است.

راهپیمایی بزرگ اربعین، امروز پایه‌های جریان ظلم و استکبار را به لرزه درآورده است و دشمن به جد از این حماسه برزگ احساس خطر می‌کند چرا که این راهپیمایی بازخوانی دوباره حماسه حسینی در عصر حاضر است. زائرین اربعین حسین(ع)، با امامشان تجدید پیمان می‌کنند که «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه»

راهپیمایی اربعین به تعبیر  امام خامنه‌ای عزیز تبدیل به نماد قدرت دنیای اسلام شده است. قدرت نرمی که توانایی ایجاد یک انسجام حداکثری بین میلیون‌ها نفر را داراست و آنها را در مسیر حق مهیا و آماده حرکت می‌کند. 

امروز جبهه مقاومت زنده‌تر از هر وقت و زمان دیگری است چرا که پشتیبانی همچون حماسه اربعین حسینی را داراست. این قدرت نرم شیعی و اسلامی که به تدبیر امام خامنه‌ای زنده و باز تعریف شده، هم از طرف دشمن تهدید می‌شود و هم با تفکرات بعضا خودخواهانه احتمالا آسیب می‌بیند.

باید مراقب این حماسه بزرگ بود.حفاظت و مراقبت و دفاع از این سرمایه اسلامی هم نکته بسیار مهمی است که نیاز به تعریف اصول و الزاماتی دارد.سعه صدر، وحدت حول رهبری، تحمل دیگران، نپرداختن به اختلافات و... بخشی از الزامات این سرمایه دینی است. 

صدالبته که دشمنان در تلاش هستند که با تفرقه‌افکنی، بین دو ملت بزرگ ایران و عراق فاصله بیندازند چراکه این دو ملت به اتفاق پرچم راه حسینی را برافراشته ساخته‌اند. راهپیمایی اربعین حسینی باید به عنوان گام بلند در مسیر آرمان مهدویت دیده شود و گستره آن همه جهان اسلام را در برگیرد.


راهپیمایی اربعین؛ نماد قدرت نرم اسلام
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر