۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۳۹۶
معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، از راه اندازي دو پالايشگاه بنزين سازي در مهرماه خبر داد و گفت: پالايشگاه بندرعباس در نيمه نخست سال آينده در مدار توليد قرار مي گيرد.
اصفر رمضانی، با بيان اين مطلب گفت: هم اکنون در کشور روزانه 67 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که با راه اندازی 2 طرح بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت تبریز و اصفهان، ظرفیت تولید این محصول پرطرفدار نفتی به بیش از 70 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

اصغر رمضانی درباره آخرین وضعیت راه اندازی و بهره‌برداری سه طرح بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت اصفهان، تبریز و بندرعباس، گفت: هم اکنون اخرین مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی نهایی پروزه های بنزین سازی پالایشگاه هیا نفت اصفهان و تبریز در حال انجام است.

*** بهره برداري از  پالايشگاه بندرعباس در نيمه نخست 93

رمضاني در مورد پالايشگاه بندرعباس افزود: رمضانی از اختصاص 100 میلیون یورو به منظور تامین منابع مالی این طرح بنزینی خبر داد و افزود: با توجه به به تامین منابع مالی در کوتاه ترین زمان کالا و تجهیزات باقیمانده این پروژه خریداری و امکان بهره برداری از آن فراهم می شود.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ظرفیت تولید بنزین در این طرح پالایشگاهی را روزانه حدود سه میلیون لیتر عنوان کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی برخی از کالا و تجهیزات این پروژه نفتی به گمرک منتقل شده است. 

معاون اجرايي مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: پالايشگاه بنزين سازي بندرعباس روزانه 3 ميليون ليتر بنزين توليد مي کند و تمام تجهيزات اين پالايشگاه تامين شده و برخي کالاها در گمرگ هستند که به پالايشگاه منتقل مي شود.

وي تصريح کرد: شرکت ملي نفت در خصوص تامين منابع مالي اين پالايشگاه ستاره خليج فارس مشکل چنداني ندارد تنها بخشي از سهامداران و شرکت هاي خصوص در تامين منابع مشکل دارند. شرکت پالايش و پخش تمام توان اجرایی صنعت کشور را به کار گرفته تا نخستین واحد 120 هزار بشکه ای این پالایشگاه را به مدار تولید بیاورد.

رمضاني خاطرنشان کرد: اين پالايشگاه در نيمه نخست سال 93 به بهره برداری مي رسد.

*** توليد سه ميليون ليتر بنزين از پالايشگاه اصفهان

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان سه میلیون لیتر و طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز روزانه یک میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور اضافه می کند، تصریح کرد: این دو طرح جدید پالایشگاهی در مهرماه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وي ياداورشد: پالايشگاه اصفهان داراي سه ترين(رديف) است که به زودي وارد مدار توليد مي شود بطوري که به افتتاح آن روزانه سه ميليون ليتر بنزين توليد مي شود.

*** توليد يک ميليون ليتر بنزين از پالايشگاه تبريز

معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی،در خصوص  بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز گفت: اين پالايشگاه در اول مهرماه سالجاري وارد مدار توليد مي شود که روزانه يک ميليون ليتر بنزين توليد خواهد کرد.

رمضاني تصريح کرد: با راه‌اندازی طرح جدید بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز و با احتساب تولید فعلی این پالایشگاه، مجموع تولید بنزین با استاندارد یورو چهار به حدود 5 تا 6 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد که کل نیازهای شمال غرب کشور را به طور کامل پوشش می دهد.

تولید بنزین با اکتان 95، توقف واردات مواد اکتان افزا و جداسازی ترکیبات حلقوی از ترکیب بنزین همچون "بنزن" هم از دیگر مزیت‎های اقتصادی در دو طرح بنزین سازی پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قصد داریم جایگاه‌های سوخت یورو4 را در تهران افزایش دهیم و در ادامه نیز با افزایش حجم تولید بنزین یورو4 در کشور و براساس برنامه مصوب قصد داریم عرضه بنزین را در کل کشور انجام دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر