۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۳۷۰
سرپرست معاونت بین‌الملل وزارت نفت :
سرپرست معاونت بین‌الملل وزارت نفت گفت: شرایط صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی همان سه شرط پرداخت وجوه به محل‌های تعیین‌شده وزارت نفت، ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر بانکی یا پول نقد و فروش به مشتریان غیردائمی است.

منصور معظمی با اشاره به شرایط صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی گفت: این شرایط به طور تفصیلی در سایت شرکت ملی نفت ایران آمده است و متقاضیانی که توانایی دارند  این شرایط را بپذیرند، می توانند زیر نظر معاونت امور بین الملل وزارت نفت اقدام به صادرات نفت خام کنند.

شرایطی که منصور معظمی از آنها صحبت می کند همان شرایطی است که بارها توسط رستم قاسمی وزیر سابق نفت نیز اعلام شده بود به طوری که متقاضیان صادرات نفت باید سه شرط پرداخت پول نقد یا ضمانت نامه بانکی معتبر و عدم فروش به مشتری های دائمی و پرداخت وجوه به محل هایی که وزارت نفت تعیین نمی کند را مد نظر قرار دهند.

پیش از این، حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت ،گاز و پتروشیمی که کنسرسیوم هایی به منظور صادرات نفت خام تشکیل داده بود در دولت دهم نیز اعلام کرد به دلیل وجود این شرایط نتوانستند حتی یک بشکه نفت خام صادر کنند و از طرفی برای دریافت وجوه صادرات نفت خام نیز با مشکلاتی مواجه بودند.

از این رو به نظر می رسد بخش خصوصی با شرایطی که منصور معظمی به آنها اشاره می کند نیز نتوانند در دولت یازدهم اقدام به صادرات نفت خام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر