۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۵۳
مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان خبر داد؛
ایرج کارخایی گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان در دست تدوین است و در سال جاری کامل و در استان اجرایی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان، در دومین جلسه‌ی شورای پدافند غیر عامل استان سمنان با بیان اینکه تاکید همه قوانین بر رعایت الزامات و ملاحظات پدافندی در همه دستگاه‌ها است گفت: طبق قوانین مدیران مسئول پدافند غیر عامل در دستگاه‌ها هستند و باید این مهم جدی گرفته شود.

وافزود: پیش بینی جذب اعتبارات برا مصون سازی دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل در دستگاه در سال جاری انجام شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان بیان کرد: امسال رزمایش بزرگ تخلیه اضراری و پدافند غیر عامل در هفته پدافند غیر عامل به صورت متمرکز در شاهرود برگزار می‌شود، ولی در شهرستان‌ها نیز این رزمایش‌ها انجام خواهد شد.

ایرج کارخایی ابراز داشت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان در دست تدوین است و در سال جاری کامل و در استان اجرایی می‌شود.

اوتصریح کرد: این طرح به منظور شناسایی مراکز پر خطر و اراده راهکار‌هایی برای مصون سازی دستگاه‌های دولتی است و باید دستگاه‌ها نیز در این راه اطلاعات بیشتری از خود ارائه دهند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان گفت: نقش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل بسیار مهم است و باید به آن توجه بیشتری شوود.

سرهنگ داوود خوش چشم فرمانده پایگاه پدافند هوایی ارتش در استان سمنان در این جلسه گفت: کاهش قابلیت و توانایی سامانه‌های شناسایی، بالا بردن قابلیت بقا و استمرار عملیات در فعالیت‌های حیاتی و سلب آزادی و ابتکار عمل دشمن از مهمترین اهداف پدافند غیر عامل است.

او افزود: تهدید‌های جنگی، سایبری، انرژی، رسانه ای، زیستی، مخابرات و حمل و نقل از مهمترین تهدید هاییی است که باید به آن‌ها در استان توجه و برا مقابله با آن‌ها آماده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر