۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۰۵
فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: جمهوری اسلامی همواره با ارسال پیام صلح و دوستی در کنار اعلام توانایی برقراری امنیت منطقه در صدد حفظ ثبات امنیت است.

به گزارش پایداری ملی، دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت : خبرنگاران همواره در کنار نیروهای مسلح بوده اند و ما از این حضور قدردانی می کنیم.

وی افزود:اگر بتوانیم شعار صلح و دوستی و پیام توانمندی برقراری امنیت توسط نیروهای داخلی را به جامعه جهانی ارسال کنیم، قطعا گام مهمی در حفظ صلح و ثبات منطقه برداشتیم و هدف ما از حفظ ارتباط با جامعه رسانه‌ای و خبرنگاری هم همین مسئله است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: منطقه شرق آسیا و اقیانوس هند منطقه امنی است و نیازی به حضور بیگانگان در این منطقه حساس نیست.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح خصوصا نیروهای مسلح نیروی دریایی ارتش، همواره تردد نیروهای بیگانه در منطقه را رصد می کنند و در صورت تجاوز، اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت. 

محمدی در تشریح برنامه های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از 31 شهریور تا 7 مهر هفته دفاع مقدس است که علاوه بر نیروی دریایی، سایر نیروهای مسلح برنامه هایی برای گرامیداشت این هفته خواهند داشت.

وی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح در سطح ملی در دو شهر تهران و بندرعباس برگزار می شود و در سایر استان ها به صورت استانی برگزار می شود.

وی گفت : هدف از انتخاب بندرعباس برای برگزاری رژه ملی به علت این است که نمایش اقتدار نظام در حوزه نیروی دریایی می بایست در کنار دریا باشد از همین رو خلیج فارس برای این رژه ملی انتخاب شده است و در کنار این رژه و نمایش قدرت نیروهای دریایی، پرواز نیروی هوایی ارتش و سپاه نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس برنامه های دیگری از جمله برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با محوریت بسیج و سپاه در سراسر استان، تجلیل از خانواده شهدا، سرکشی از نظامیان پیشکسوت سپاهی و ارتشی حاضر در دفاع مقدس نیز در برنامه است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا همچنین در تشریح برنامه های پیش روی نیروهای دریایی ارتش در سال جاری گفت: روز و هفته نیروی دریایی در آذر ماه است و برنامه های فرهنگی و جشن و... پیش بینی شده است، بعد از آذر ماه در اواخر آذر یا اوایل دی رزمایش بین المللی نیروهای دریایی در حوزه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در بندرعباس خواهیم داشت.

وی افزود: نشست مقدماتی این رزمایش در خرداد ماه در بندرعباس برگزار شد و حدود 10 کشور در این نشست شرکت کردند و مقرر شد برخی کشورها در رزمایش با یگان های شناوری شرکت خواهند کرد و برخی دیگر هز کشورها نیز ناظران خود به این رزمایش می فرستند.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر نیز مسابقات غواصی ارتش های جهان که تا دو سال قبل در کشور روسیه برگزار می شد و سال قبل در نوشهر انجام شد، امسال در کیش در حال برگزاری است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر