۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۷۸۸
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن به‌ نخبگان ما طمع دارد، همیشه چه به‌صورت فیزیکی و ترور و چه به‌صورت جذب آنها به‌ خارج از کشور، به‌ دنبال حذف این نخبگان بوده است؛ چراکه نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند.

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام و المسلین احمد مروی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره اردوی آموزشی معرفتی «هفت روز در بهشت» که در اردوگاه فرهنگی آموزشی امام رضا برگزار شد، اظهار داشت: امکانات این مجموعه محدود است و نواقص و کمبودهای زیادی اینجا است، ما تلاش می‌کنیم آنها را برطرف کنیم، امیدوارم سال به سال بتوانیم فضا را برای استفاده بهتر از امکانات فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شد بحث علم و قلم است، افزود: این آیات اشاره به خواندن و دانش دارد و پیامبر گرامی اسلام(ص) در پاسخ به تعاریف صحابه از یک فردی که بسیار عابد بود، پرسیدند، دانش و معرفت او چقدر است؟، چراکه در آخرت قیاس انسان‌ها بر اساس علم و معرفت آنها بوده و عمل احسن مهم است، نه عمل اکثر که عمل احسن با معرفت و دانش دینی حاصل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فضای بیسواد و جاهلیت زمان قبل اسلام در میان اعراب، متذکر شد: پبامبر(ص) در آن فضا با تکیه بر تزکیه و تذهیب نفس با دانش و معرفت توانست یک تمدن بزرگ را به وجود آورد.

اروپایی‌ها دانش را از ما ربودند و ما را درگیر حاشیه کردند

حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: اروپا اگر پیشرفتی کرده به‌ خاطر اسلام بوده، آنها دانش را از ما ربودند و ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کردند.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به‌ دانش‌آموزان حاضر در این دوره بیان کرد: شما دانش‌آموزان تمدن‌ساز آینده هستید، باید تاریخ را مطالعه کنید و ببینید که کشور در گذشته خود به‌ لحاظ علمی چه جایگاهی داشته و علت پیشرفت یا پس‌رفت آن چه بوده است؟

وی افزود: کشور ما در گذشته جایگاه علمی رفیعی داشته، این اغراق و مبالغه نیست، بنابراین، چرا امروز نباید در این جایگاه باشیم؟

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به‌کتاب «دانش مسلمین» از محمدرضا حکیمی، اظهار کرد: این کتاب را مطالعه کنید تا با استدلال و سندهای تاریخی، ببینید ما مسلمانان در گذشته به‌ لحاظ دانش و معرفت در چه جایگاهی قرار داشتیم.

چله دوم انقلاب را جوانان باید بسازند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به‌ بیانیه گام دوم انقلاب، متذکر شد: چله دوم انقلاب را باید شما جوانان بسازید، چراکه مخاطب این بیانیه شما نوجوانان هستید.

وی با بیان اینکه ما از چله اول انقلاب با همه فراز و نشیب‌ها و پیچ و خم‌ها به‌ سلامت عبور کردیم، یادآور شد: در چله دوم انقلاب نوبت شما جوانان است.

مروی اظهار کرد: ما در 8 سال جنگ تحمیلی با ارتشی که از همه دنیا نیرو و تجهیزات فکری و تسلیحاتی داشت، جنگیدیم و با همین جوانان مؤمن و متدین پیروز شدیم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری همیشه بر روی جوانان تاکید دارند، برگرفته از تجربه موفق 40 ساله‌ای است که ما بعد از انقلاب با استفاده از جوانان مؤمن انقلابی و متدین داریم.

وی افزود: دشمن به‌نخبگان ما طمع دارد، همیشه چه به‌صورت فیزیکی و ترور و چه به‌صورت جذب آنها به‌خارج از کشور، به‌دنبال حذف این نخبگان بوده، چراکه نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر