۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۷۵
فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر از اجرای رزمایش نیروهای دریایی مصر و فرانسه در آب‌‌های دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، نیروهای دریایی مصر و فرانسه رزمایشی را در چارچوب ناوگان شمالی و با مشارکت ناوچه مصری «دمیاط» و ناوچه فرانسوی «جین بارت» برگزار کردند.

این رزمایش در چارچوب طرح فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر برای تقویت و حمایت از همکاری نظامی با تمامی کشورهای دوست و برادر و در راستای حمایت از ارکان همکاری مشترک بین نیروهای مسلح مصر و فرانسه برگزار شد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، فرماندهی کل نیروهای مسلح از این رزمایش به عنوان رزمایش کوتاه یاد کرده و گفته است که رزمایش مذکور شامل آموزش برنامه‌ریزی و تدارک برای اجرای مأموریت‌های رزمی در دریا با استفاده از گروه‌های فرماندهی دو طرف، اجرای فعالیت‌های رزمی از جمله استفاده از بالگردها با هدف حمایت از فعالیت‌های رزمی یگان‌های دریایی و نیز تقویت اقدامات مربوط به امنیت دریایی و اجرای سناریوهای مختلف مربوط به این اقدامات همانند حق بازرسی کشتی‌های مشکوک بوده است.

 

این تمرینات در راستای حمایت از ارکان همکاری مشترک بین نیروهای مسلح مصر و فرانسه، تقویت مهارت‌ها، تبادل تجربیات و آموزش شیوه‌های اجرایی و شناخت مدرن‌ترین سیستم‌ها و شیوه‌های مبارزاتی و نیز حمایت از تلاش‌های مربوط به برقراری امنیت و ثبات در منطقه صورت گرفته است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر